ميراث آريا(chtn) - عضوشوراي اسلامي شهر تهران، تشکيل هيات رييسه شوراياري‌ها را به عنوان يک پارلمان شوراياري اقدامي اساسي برشمرد و ادامه داد: دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي لازم براي برگزاري جلسات دبيران شوراياري‌ها و حضور آن‌ها در جلسات شوراي شهر تهران تدوين شده است.

رييس ستاد هماهنگي شوراياري‌هاي شهر تهران همچنين تهيه و قطعي کردن جلسات و تقويم سالانه براي شوراياري‌ها و تشکيل و تثبيت دفاتر شوراياري‌ها در مناطق، تهيه طرح مشارکت اجتماعي در محلات از طريق شوارياران و تشکيل فضاي گفت‌وگوي شوراياري‌ها در قالب نشست‌هاي اجرايي را از جمله برنامه‌هاي انجام شده و در دستور کار شوراياري‌ها برشمرد.

وي تاکيد کرد که اجرايي شدن تفاهمنامه‌هاي مشترک بين شوراها و شوارياري‌ها و نهادهاي اجرايي در دستور کار قرار دارد و در دهه دوم فعاليت شوراياري‌ها موضوع نظارت گسترده بر آن‌ها نيز با توجه به گسترش دامنه فعاليت‌ آن‌ها اهميت بيشتري مي‌يابد.


گفتني است در جلسه يکشنبه شب شوراياران، شهردار تهران به عنوان يکي از ميهمان غايب بود، اما معاون اجتماعي خود و سخنگوي شهرداري را فرستاده بود و در اين جلسه هم مثل همه برنامه‌هايي که تعدادي از مسوولان در آن حاضر هستند، نامه‌هاي متعددي از سوي شوراياران به دست اعضاي شوراي شهر تهران و يا مسوولان شهرداري داده مي‌شد.

در ادامه اين مراسم همچنين مهدي چمران ، رييس شوراي شهر تهران ، با اشاره به نامه‌هايي که از ابتداي برنامه به دستش ‌رسيده، خاطر نشان کرد: البته مشکلات شوراياري‌ها آن‌قدر زياد است که فقط امام زمان (عج) مي‌تواند همه آن‌ها را حل کند و ما هم تلاش مي‌کنيم در مسير حل همين مسايل باشيم، اما بيشتر نامه‌هايي که توسط شوراياري‌ها داده مي‌شد مربوط به مشکلات شخصي آن‌هاست، يعني کار ما سخت‌تر خواهد بود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد انتقال پايتخت ظرف 15 سال، تصريح کرد: مجمع تشخيص مصلحت نظام براي احداث شهر ديگري به عنوان پايتخت برنامه‌ريزي‌ کرده‌ است.

چمران بيان کرد: هنوز وضعيت اين شهر (تهران) را تمام نکرده‌ايم و با مشکلات آن کماکان روبرو هستيم، آن وقت قرار است بروند سراغ شهر ديگري. انشااله که مبارک است و اين بودجه‌ها و اعتبارات مي‌تواند براي شهري ديپلماتيک و سياسي کافي باشد و تهران هم از اين همه مشکلات نجات يابد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود براي اين که سخنراني کاربردي داشته باشد، موضوع فرهنگ‌سازي از طريق شوراياري‌ها را مورد تاکيد قرار داد و اظهار کرد: در مسايلي مهم نظير ترافيک، حمل و نقل و آلودگي هوا و بهداشت محيطي شهر تهران نقش شوراياري‌ها بسيار مهم است و مي‌توان با تعامل خوب شوراياري‌ها با مردم شرايط بهتري را براي شهر تهران امکان‌پذير کرد.

100

انتهای پیام/

کد خبر 1388081244