سرمايه‌گذاري در رشته‌هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، عزيزالله سيفي با بيان اين مطلب گفت: هدف از برگزاري نمايشگاه صنايع دستي استان ارائه دستاوردهاي هنرهاي سنتي ، عرضه محصولات صنايع دستي و تقويت خلاقيت هاي هنرمندان در عرصه هنرهاي سنتي و دستي است .

وي افزود: امروزه در کنار آثار تاريخي، فرهنگي و گردشگري هنرهاي سنتي و صنايع دستي نيز با طرح‌ها و اصالت‌هاي ويژه خود مطرح بوده و مي تواند مکمل ديدني هاي تاريخي هر کشور باشد.

سيفي افزود: از ميان توليدات متنوع صنايع دستي سفال و سراميک بيشترين حجم توليد و تعداد شاغلين را در حوزه صنايع دستي به خود اختصاص داده است که با توجه به اين ويژگي‌ها و با پيگيرهاي لازم ، شهرک صنايع دستي سفال و سراميک در شهرستان ميبد راه اندازي شده تا از اين طريق زمينه مناسب براي فعاليت بهتر و بيشتر صنعتگران و هنرمندان در اين رشته فراهم آيد.

سيفي ادامه داد: براي استفاده کامل از نيروي انساني در روستاها و نيروي انساني فعال بيکار در شهرها ، بهتر است سرمايه گذاري در رشته هاي صنايع دستي باشد ، چراکه اين گونه فعاليت ها از دير باز منبع درآمد مهمي در کشور بوده است.

وي با اشاره به اينکه صنايع دستي و صنعت گردشگري بر يکديگر اثر متقابل داشته و مي توانند موجبات رشد و توسعه يکديگر را فراهم سازند، گفت: اميدواريم با توجه به مصوبه اخير دولت در خصوص الزام دستگاه‌هاي دولتي پيرامون خريد صنايع دستي شاهد رونق اين صنعت باشيم.
اين نمايشگاه داراي 160 غرفه است که 120 غرفه آن در زمينه نمايشگاه سراسري بازرگاني و 40 غرفه ديگر آن در زمينه نمايشگاه تخصصي سفال ، سراميک ، کاشي و آبگينه است .

يادآور مي‌شود؛ پنجمين نمايشگاه سراسري بازرگاني صنايع دستي و نخستين نمايشگاه منطقه اي تخصصي سفال ،سراميک،کاشي و آبگينه در محل نمايشگاه هاي دائمي يزد واقع در بلوار جانباز برگزار مي‌شود .

اين نمايشگاه از تاريخ 18 تا 23 آبان ماه جاري و در دو سالن مجزا صنايع دستي تلفيقي سراسري و نمايشگاه تخصصي و با حضور صنعتگران از استان هاي مختلف کشور برگزار مي‌شود .
/104


انتهای پیام/

کد خبر 138808158