اجراي مصوبات سفر نخست رياست جمهوري در خوزستان

به گزارش ميراث آرياchtn)) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري خوزستان صادق محمدي در خصوص پروژه‌هاي مصوب در سفر رياست جمهوري به استان خوزستان گفت:احداث موزه منطقه اي استان ، تهيه پيشنهاد نحوه انتقال اسناد محوطه هاي باستاني وگردشگري، اختصاص اعتبار جهت اردوگاه هاي اقامتي در مناطق عملياتي، اختصاص اعتبارجهت تملک يک اثر تاريخي ، اختصاص ميزان اعتباري بالغ بر يک ميليارد و پانصد ميليون ريال جهت احداث انبار امن از مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان خوزستان است.

وي همچنين به ساير مصوبات سفر رئيس جمهور اشاره کرد و گفت: مطالعه و احداث پارک گردشگري انديمشک ، انجام مطالعات وتأمين زير ساخت هاي 12 منطقه نمونه گردشگري، احداث 50 مجموعه سرويس بهداشتي ، احداث 30 مجتمع خدماتي – رفاهي بين راهي، احداث 10 هتل ، صدور ويزاي 14 روزه در فرودگاه اهواز ، احداث 10 کمپينگ، اختصاص اعتبار جهت ساماندهي اقلام فرهنگي استان ، تجهيز 2 پايگاه پژوهشي در رامهرمز و جندي شاپور از مصوبات سفر اول هئيت دولت به استان خوزستان است.

سرزمين خوزستان به دليل دارا بودن موقعيت ويژه جغرافيايي و اقليمي و همچنين به دليل وجود رودخانه هاي بزرگي همچون کارون، کرخه، دز، مارون و زهره ره آورد و امکانات وافري در خصوص کشاورزي، صنعتي، بازرگاني و اجتماعي به همراه داشته و در طول تاريخ اقوام مختلفي را در خود جاي داده است.

وجود ذخائر، منابع و شرايط ممتاز طبيعي همواره موقعيت مناسبي براي استقرار و اسکان اقوام مختلف را در اين استان بوجود آورده که ساکنان آن با دانش بالا و هوش ذاتي و پشتکار خود، از آن غافل نبوده و حداکثر استفاده را از اين موهبت خدادادي کرده اند.

وجود زندگي و سکونت از 17000 سال پيش و تعداد بيشمار سايتهاي تاريخي که قدمت برخي از آنها به هزاره نهم و هشتم پ م مي رسد و همچنين آثار بجاي مانده از تمدنهاي عظيم و درخشان ايلام، هخامنشي و ... در جاي جاي اين سرزمين کهن مويد اين تلاش و پشتکار است، و نشان دهنده توجهي است که از روزگاران کهن تا به امروز به اين استان زرخيز و پهناور شده است./106


انتهای پیام/

کد خبر 1388081661