نمايشگاه صنايع‌دستي جويبار خاتمه يافت

رحمت عليزاده معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان مازندران در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: در حاشيه مراسم هفته مازندران در شهرستان جويبار نمايشگاهي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي برپاشد.

وي با شاره به اينکه اين برنامه با همکاري آموزش و پروش شهرستان جويبار انجام شده، افزود: برگزاري نمايشگاه صنايع‌دستي و موزه مردم شناسي همزمان با هفته مازندران اقدامي مثبت در جهت معرفي هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مازندران ادامه داد: در اين نمايشگاه هنرمند سفالگر به توليد زنده انواع کوزه‌هاي سفالي پرداخت.

وي اضافه کرد: معرق، گليم و نقاشي سنتي از ديگر هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي هستند که در اين نمايشگاه عرضه شد.

عليزاده با بيان اينکه اين نمايشگاه در کانون پرورشي شهيد هاشمي نژاد شهرستان جويبار داير شده، تصريح کرد: در حياط اين کانون، زندگي روستايي و آداب و سنت‌هاي محلي به صورت نمادين به نمايش گذاشته شده است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مازندران گفت: غرفه‌هايي در خصوص تنورهاي محلي، مزرعه، چاه آب، غرفه عکس شهر جويبار، پرندگان و حيوانات و جنگل‌هاي اين شهرستان در اين نمايشگاه برپاشد.

وي يادآور شد: نمايشگاه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي استان مازندران 14 آبان آغاز و امروز به پايان مي‌رسد.

عليزاده در پايان خاطر نشان کرد: مراسم اختتاميه اين نمايشگاه با حضور فرماندار و مسئولان شهري و استاني هم اکنون در حال برگزاري است.
112/

انتهای پیام/

کد خبر 1388082838