اجراي زيرساخت‌هاي گردشگري در منطقه نمونه تفتان شتاب گرفت

به گزارش ميراث آريا(chtn)،طي دور نخست سفر هيات دولت به استان سيستان و بلوچستان منطقه نمونه گردشگري تفتان(دشت دقال) مصوب و بر اين اساس مطالعات امکان سنجي و مطالعات جامع منطقه مزبور در سال 86 و 87 توسط مشاوران ذيصلاح انجام شد.

با توجه به پتانسيل‌ منحصر به فرد گردشگري منطقه نمونه و کوهستاني تفتان،تامين زيرساخت‌هاي آن در دستور کار معاونت سرمايه گذاري قرار گرفت،بدين منظور و پس از بازديد معاون برنامه‌ريزي استاندار،فرماندار شهرستان خاش و مديران دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط استان با پيشنهاد و پيگيري‌ معاونت سرمايه‌گذاري از دشت دقال،تامين اعتبار مورد نياز،احداث زيرساخت‌هاي آن و واگذاري 100 هکتار از اراضي منطقه (تحت تملک منابع طبيعي)پيگيري شد.

همچنين شش هزار و 500 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائي‌هاي استاني براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در منطقه نمونه گردشگري تفتان هزينه شده است.

لازم به ذکر است دو هزار ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائي‌هاي ملي و دو هزار ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائي‌هاي استاني اعتبار مصوب در سال جاري است.

بر اساس اين گزارش برق رساني به منطقه انجام شده است و زيرسازي و آسفالت راه دسترسي هفت کيلومتري به منطقه آغاز شد(راه دسترسي کوهستاني مزبور در سال هاي گذشته و از منابع استاني بازگشايي شده بود).

خاطرنشان مي شود؛نحوه تامين آب مورد نياز منطقه مطالعه و آب رساني به منطقه در سال جاري انجام خواهد شد همچنين احداث يک واحد کمپينگ به وسعت سه هکتار در دستور کار قرار دارد./117

انتهای پیام/

کد خبر 138809051