حمايت از بخش خصوصي براي توسعه گردشگري

به گزارش ميراث آريا(chtn)، معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري کشور در مراسم گشايش ششمين نمايشگاه بين المللي بازار گردشگري خاورميانه در شيراز با بيان اين مطلب گفت: توسعه گردشگري در هر کشوري زماني ايجاد مي شود که زيرساخت هاي گردشگري در آن کشور شکل گرفته باشد .

سيد رضا موسوي با بيان اينکه گردشگري در کشور ما به ساليان گذشته بر مي گردد ، افزود: ما داراي تمدن عظيمي هستيم که کمترين کشوري مي تواند مدعي شود که چنين تمدني دارد .

وي افزود: وجود کاروانسراهاي عباسي در بين مسيرهاي تردد مسافران در سال هاي گذشته نشان دهنده اهميت گردشگري در کشور ما بوده است .

موسوي با بيان اينکه مردم کشور ما براي گذري از شهري به شهر ديگر در فکر مکاني براي استراحت بودند و امروزه اين کاروانسراها تبديل به هتل ها و مراکز اقامتي شده اند ، تصريح کرد: وقتي گردشگري در کشوري حضورش افزايش مي يابد يعني امنيت اقتصادي ، اجتماعي ، ملي و سياسي در آن کشور وجود دارد .

وي اضافه کرد: گردشگري بدون همدلي ، بدون توجه تمامي مسئولان کشور شکل نمي گيرد اگر بخواهيم گردشگري را در کشور توسعه دهيم نيازمند همدلي هستيم .

موسوي افزود: وجود حرم امام رضا(ع)درمشهد ،حرم معصومه(س) در قم و شاهچراغ در شيراز عامل اساسي توجه بيشتر گردشگران مذهبي به اين سه شهر است و در کنارش وجود آثار تاريخي که در دنيا معروفيت دارد به افزايش گردشگران به شيراز افزوده است .

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور افزود: نکته ديگر خوشرويي و مهمان نوازي مردم شيراز است که در سراسر دنيا زبانزد است و ما به اين افتخار مي کنيم .
موسوي خاطرنشان کرد: گردشگري در حال حاضر در دنيا تفسيم بندي شده است فرهنگي، مذهبي ، سلامت ، ورزشي ، علمي و جنگ و همه اينها تعريف خاص خود را دارد .

وي افزود: هر کشوري براساس داشته ها در اين حوزه فعاليت مي کند و کشور ما در اين بخش ها توانايي هاي بسياري دارد .

وي گفت: در شيراز گردشگري مذهبي و سلامت حرف اول را مي زند و از سراسر کشور ايران براي بحث گردشگري سلامت به شيراز مي آيند و همچنين براي زيارت حرم مطهر شاهچراغ به اين استان سفر مي کنند که همه اينها کانون توجه است .

موسوي خاطرنشان کرد: بايد برنامه هاي خود را در تقويم unwto ثبت کنيم و به جهانيان بگوييم که چه برنامه هايي داريم که آنها به ايران بيايند .

وي گفت: از اين برنامه ها يکي نمايشگاه بازار گردشگري خاورميانه است و ديگري نمايشگاه هاي مختلف طبيعت گردي است که مقرر است در ارديبهشت ماه برگزار شود .

وي با بيان اينکه در کنار برگزاري نمايشگاه هاي مختلف بايد قابليت هاي کشورمان را نشان دهيم ، خاطرنشان کرد: همچنين ثبت نمايشگاه هاي صنايع دستي در حوزه گردشگري جزء اهميت هاي معاونت گردشگري است که در دستور کار قرار گرفته است .

موسوي با بيان اينکه براي معرفي ايران تيزرهاي تبليغاتي تهيه شده است ، تصريح کرد: سعي ما بر اين است راديو و تلويزيون گردشگري را راه اندازي کنيم که ايران را به طور کامل معرفي کنيم .

وي با اشاره به اينکه ايران براي سرمايه گذاري مشوق هايي را در نظر گرفته است ، افزود: توجه به ساخت هتل و کمپينگ ها در ايران بايد زياد شود و خوشبختانه سرمايه گذاران با امنيتي که در کشور ما حاکم است در اينجا حضور پيدا مي کنند .

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور ادامه داد: ثبت 10 اثر جهاني ايران نشان دهنده همت مسئولان و توجه اين افراد به ميراث فرهنگي است .

موسوي با بيان اينکه منشور کورش در دي ماه جاري به مدت 4 ماه در موزه ملي در معرض ديد عموم قرار مي گيرد ، گفت: در خصوص کشف سپاه کمبوجيه نيز با دستور و پيگيري هاي سازمان قرار است تيم کارشناسي به مصر براي بررسي هاي لازم فرستاده شود که اين کشف نشان دهنده پيشرفت و درايت ايرانيان در طول تاريخ بوده است .

وي اضافه کرد: بعد از ثبت جهاني نوروز به عنوان نخستين اثر ميراث ناملموس با محوريت ايران و 12 کشور ديگر ، در تاريخ 8 تا 12 اسفندماه جاري جشن جهاني نوروز را در ايران داريم .

موسوي با بيان اينکه از کشورهاي مختلف دعوت مي کنيم که در اين جشن آئين ها و مراسم کشورهايشان را به نمايش بگذارند ، افزود: 30 استان کشور در آنجا نمايشگاه دارند و آئين ها که مربوط به نوروز است را به نمايش مي گذارند .

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور ادامه داد: برگزاري اين جشن نشان دهنده اعتقاد مردم ايران نسبت به آئين و مراسم کشورشان است ./104

انتهای پیام/

کد خبر 138809066