همايش ملي مالکيت فکري ميزبان صنايع‌دستي است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، اهميت و نقش مالکيت فکري در صحنه‌هاي بين المللي به ويژه در بخش ميراث ملي و معنوي کشورمان زمينه ساز حضور معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در اين گردهمايي است.

سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌‌دستي با اشاره به حضور اين معاونت در همايش ملي مالکيت فکري اظهار داشت: مالکيت فکري در برگيرنده حقوق قانوني منتج از فعاليت‌هاي ذهني، فکري در زمينه صنفي، علمي، ادبي و هنري است که به خالق آن ايده اختيار بهره برداري انحصاري از ابتکارات و انديشه‌هاي خود را مي‌دهد.

تهمينه دانيالي ادامه داد: توسعه و ترويج خلاقيت‌ها، گسترش و کاربردي کردن نتايج آن‌ها و نيز تشويق تجارت منصفانه در رشد اقتصادي و اجتماعي کشور موثر خواهد بود.

وي افزود: ايجاد انگيزه براي نوآوري و کار آفريني در تمامي سطوح اقتصاد، کشف روش‌هاي مختلف براي کاهش هزينه‌ها و بالا بردن کيفيت در محصولات و خدمات و نيز انتقال دانش فني به نيروها از جمله مواردي است که در افزايش توليدات، تنوع کالاها و رقابت در بازارها موثر خواهد بود.

اين مقام مسئول اهميت علامت، برند و مارک را در توسعه تجارت انکار ناپذير عنوان کرد و تأکيد کرد: براي افزايش صادرات و رقابت در سطح بين المللي ناگزير هستيم تا در زمينه برند و بالا بردن کيفيت بسته بندي محصولات عملکرد بهتر و مطلوب تري داشته باشيم.

دانيالي در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهميت و نقش مالکيت فکري به عنوان سرمايه مهم انساني در همايش ملي مالکيت فکري با توان بيشتري شرکت خواهيم کرد.

سرپرست معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي يادآور شد: همايش ملي مالکيت فکري با رويکرد تجاري سازي فناوري و با همکاري وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف 9 و 10 آذرماه برگزار مي‌شود./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388090724