\"فروش و بازاريابي\" مهمترين مشکل فراروي صنايع‌دستي ايلام است

مسعود اسکندري با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت: هم‌اکنون بيش از هشت هزار بافنده و توليدکننده صنايع‌دستي شناسنامه‌دار در استان وجود دارند که براي تمام اين افراد کارت شناسايي صادر شده است.

وي تصريح کرد: اگر بازار فروش براي محصولات اين افراد فعال در حوزه صنايع‌دستي فراهم شود، همگي در جهت رشد و توسعه صنايع‌دستي استان فعاليت چشمگيري خواهند داشت.

مديرکل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام در ادامه اظهار داشت: بحث فروش و بازاريابي بايد در حوزه صنايع‌دستي کشور به يک نتيجه‌گيري مثبت برسد تا اين صنعت بتواند روند روبه رشد خود را بيش از پيش طي کند.

اسکندري همچنين به صادرات محصولات صنايع‌دستي استان ايلام اشاره کرد و گفت: اين استان به سبب همجواري با عراق، از طريق مرز بين المللي خود در حال صادرات صنايع دستي و هنرهاي سنتي استان و ساير مناطق است.

وي افزود:اين اداره کل جهت معرفي و حفظ صنعت دستي و هنرهاي مرتبط با آن اقدامات مختلفي از جمله چاپ بروشور ، شرکت در نمايشگاه هاي داخلي ، برگزاري دوره هاي آموزشي ، ارائه تسهيلات لازم جهت هنرمندان اين ديار انجام داده است .

لازم به ذکر است؛گليم بافي ، جاجيم بافي ، نمد بافي ،فرش ، معرق کاري ، گيوه بافي ، سفال سازي و ديگر هنرهاي متنوع از خلق شدن هنر دستان مردان و زنان ديار کهن ايلاميان است اما گليم گل نقش برجسته که شهرت بين المللي دارد از معروف‌ترين آنها است ./117

انتهای پیام/

کد خبر 1388090862