درخشش صنايع‌دستي داخلي و خارجي در نمايشگاه گردشگري گيلان

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان گيلان در گفتگو با ميراث آريا(chtn) با اعلام اين خبر گفت: براساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته؛ در حاشيه اين نمايشگاه گردشگري، نمايشگاهي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي داخلي و خارجي نيز برگزار مي‌شود.

محمد علي يوسفي با اشاره به غرفه 12 کشور خارجي در اين نمايشگاه افزود: اين کشورها علاوه بر ارائه توانمندي‌هاي خود در عرصه گردشگري و ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي خود را نيز به نمايش مي‌گذارند.

وي ادامه داد:کشورهاي ارمنستان، جمهوري آذربايجان، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان کشورهايي هستند که در بخش صنايع‌دستي حضور پررنگ‌تري خواهند داشت.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان با اشاره به اين که سازمان ملل متحد نيز يکي از افراد زير پوشش خود را به اين نمايشگاه اعزام کرده تصريح کرد: اين فرد که يک بانوي هنرمند افغان است صنايع‌دستي زادگاه خود را در اين نمايشگاه به شرکت کنندگان معرفي مي‌کند.

يوسفي در مورد شرکت کنندگان داخلي اظهارداشت:بر اساس برنامه زمان‌بندي اعلام شده از سوي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي گيلان، 15 استان براي شرکت در اين نمايشگاه اعلام آمادگي کردند.

اين مقام مسئول با بيان اين‌که هنرمندان هر استان سه غرفه را به خود اختصاص مي‌دهند بيان داشت: با توجه به اين‌که ظرفيت اين غرفه‌ها تکميل شده امکان حضور هنرمندان ساير استان‌ها در اين نمايشگاه وجود ندارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: دومين نمايشگاه بين المللي گردشگري استان گيلان از تاريخ 11 آذر ماه آغاز و تا 15 همين ماه ادامه خواهد داشت./112

انتهای پیام/

کد خبر 1388090867