بالا بردن ضريب سرمايه‌گذاري بزرگترين وظيفه مسئولان گيلان است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، روح‌الله قهرماني چابک در ادامه افزود:استان گيلان با قدمت چندين هزار ساله خود از موقعيت ويژه‌اي در حوزه‌هاي مختلف گردشگري،ميراث کهن فرهنگي و هنرهاي سنتي برخوردار است و بسياري از ظرفيت‌هاي آن هنوز شناخته نشده‌اند.

وي افزود: فرهنگ مهمان پذيري ساکنان آن،وجود زيرساخت‌هايي همچون فرودگاه‌، بندر،منطقه‌آزاد، نزديکي و همسايگي با کشورهاي آسياي ميانه و اروپايي،وجود جاذبه‌هاي چندگانه،ضريب امنيت بالاي سرمايه‌گذاري،داشتن مرز‌آبي و خاکي،تنوع فرهنگ‌ها و ساير پتانسيل‌هاي فراوان آن،همه و همه در کنار دولت‌خواهان تعامل با همسايگان و جامعه جهاني فرصت مناسبي است براي کساني که قصد سرمايه گذاري و بهره‌گيري از مزاياي اين استان پر استعداد را دارند.

قهرماني تاکيد کرد:بالا بردن ضريب سرمايه گذاري يکي از وظايف مهم ما به شمار مي‌رود و امروز نگاه ما به سرمايه گذاران خارجي و شيوه ارتباط ما با آنان مصداق اين شعر\"از تو به يک اشارت از ما به سر دويدن\" است و به گونه‌اي که هر نوع خدمت گذاري به توسعه گردشگري استان را به ديده منت پذيرفته‌ايم.

استاندار گيلان خاطرنشان کرد:اميدواريم با برگزاري نمايشگاه‌هاي مشابه بتوانيم بخشي از توانمندي‌هاي استان و همکاري‌هاي بين‌المللي گيلان را به نمايش بگذاريم.

نمايشگاه بين‌المللي گردشگري گيلان يازدهم با حضور برخي مسئولان کشوري، استاني و مهمانان خارجي شرکت کننده در قالب 200 غرفه و همزمان با هفته گردشگري گيلان افتتاح شد.

در اين نمايشگاه تعداد 50 غرفه مربوط به صنايع دستي،20 غرفه مهمانان خارجي،40 غرفه معاونت هاي مختلف ميراث فرهنگي،صنايع دستي،گردشگري و سرمايه گذاري،10 غرفه ساير ارگان‌هاي دولتي و 80 غرفه مربوط به شرکت‌هاي خصوصي وابسته به صنعت گردشگري است./117

انتهای پیام/

کد خبر 138809136