ميراث آريا(chtn) اين سخنان رامرتضي طلائي در جلسه امروز شوراي شهر مطرح کردو افزود: ساکنان طرح محدوده طرح ترافيک چه گناهي دارند که در آن محدوده هستند و گاهي براي بيرون رفتن جريمه مي‌شوند.

طلايي افزود: زماني که در نيروي انتظامي بودم قرار شد با شماره پلاک خودرو، اهالي اين منطقه مشخص شوند ولي اين طرح به تصويب نرسيد. اما ساکنان محدوده طرح ترافيک بايد در اين لايحه مورد توجه قرار گيرند.

جعفر تشکري‌هاشمي معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران نيز که در جريان بررسي اين لايحه حضور داشت،گفت: بحث ورود به محدوده طرح ترافيک براي همگان فراهم نيست ولي مبنا بر همين اساس است که اين محدوديت‌ها ايجاد شود تا از حجم آلاينده‌ها و ترافيک کم کنيم.

وي ادامه داد: ساکنان محدوده طرح ترافيک در گرفتن مجوز اولويت دارند اما اين محدوديت‌ها در طول بيست و چند سال گذشته ايجاد شده و آن‌ها نيز زندگي خود را بر اين اساس تنظيم کرده‌اند.

تشکري هاشمي به فروش مجوزهاي روزانه و هفتگي اشاره کرد و گفت: بسياري از شهروندان به قانون احترام مي‌گذارند اما گاهي شرايطي ايجاد مي‌شود که به اضطرار بايد وارد محدوده طرح ترافيک شوند چرا که کارهايي چون کارهاي درماني براي آن‌ها پيش مي‌آيد و در اين بين مجبور به قانون شکني مي‌شوند.

وي افزود: سيستمي با استفاده از مکانيزم نرم افزاري و سيستم‌هاي هوشمند طراحي شده که افراد مي‌توانند از چند روز قبل براي ورود به محدوده طرح ترافيک ثبت نام و مجوز ورود را بگيرند که در جريان اين ثبت نام به آن‌ها شماره رهگيري داده مي‌شود و در محل‌هاي مشخصي که تعيين مي‌کنيم مجوز خود را دريافت مي‌کنند.

تشکري هاشمي تصريح کرد: 100 نقطه ورودي در طرح داريم و سيستم‌هاي هوشمند همه پلاک‌ها را مي‌خواندو با بانک اطلاعاتي مقايسه مي‌کند.

وي ادامه داد: گواهي مجوز ثبت شده روزانه از طريق اينترنت و مراکزي که معرفي خواهد شد ارائه مي‌شود.

معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران خاطرنشان کرد: تعداد آرم‌هاي طرح ترافيک را افزايش نمي‌دهيم به عنوان مثال اگر 90 هزار آرم طرح ترافيک داريم 10 هزار طرح را براي ورود روزانه و هفتگي کنار مي‌گذاريم.

تشکري هاشمي افزود: در سال گذشته شورا به ما تأکيد کرد‌ محدوده طرح ترافيک مکانيزه باشد، بر اين اساس در 100 نقطه از محدوده طرح، کنترل‌هاي لازم را انجام خواهيم داد و کساني که با علائم غير‌مجاز وارد محدوده مي‌شوند با سيستمي که طراحي شده پرونده تخلفاتشان بسته خواهد شد.

مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين‌که با مجوز طرح ترافيک به صورت ماهانه و هفتگي به شدت مخالفم، گفت: ممکن است در روز موقعيتي خاصي پيش آيد که نياز به اين مجوز احساس شود ولي ارائه مجوز به صورت هفتگي و ماهانه مانند بليت مترو نيست که براي آن هم تخفيف در نظر گرفته شده است.

چمران همچنين گفت: براي مجوز آرم طرح ترافيک به صورت روزانه نيز بايد 5 درصد در نظر گرفت و از اين ميزان نبايد بيش‌تر باشد.

وي همچنين به ساکنان محدوده طرح ترافيک شهر تهران اظهار داشت: پيشنهاد بنده اين است که براي ساکنان منطقه طرح ترافيک تخفيفي قائل شويم و اگر براي باقي افراد 500 هزار تومان در نظر گرفته شده براي اين ساکنان 20 درصد تخفيف در نظر گرفته شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران همچنين به دريافت عوارض به جز جريمه پليس از طرف شهرداري تهران اشاره کرد و گفت: ‌عوارض همان جريمه است و دريافت آن از نظر قانوني ايراد دارد.

وي ادامه داد: پليس 13 هزار تومان براي متخلفين جريمه در نظر مي‌گيرد که شهرداري پيشنهاد 2 يا 4 برابر کردن دريافت عوارض را به اين منظور دارد که از نظر قانوني ايراد دارد.

بر اساس اين گزارش با پيشنهاد اعضاي شورا اين طرح به مدت يک هفته مسکوت ماند و براي بررسي مجدد به کميسيون‌هاي شورا ارجاع داده شد.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388092446