سرمايه‌گذاري و صنايع‌دستي در مسير تعامل با مناطق آزاد

رئيس کميته امور گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خليج‌فارس در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: اين تفاهم‌نامه‌‌ها با پيگيري‌هاي کميته گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خليج‌فارس و با حمايت‌هاي معاونت گردشگري سازمان ميراث‌فرهنگي منعقد خواهد شد.

محمدابراهيم لاريجاني به تفاهم‌نامه معاونت سرمايه‌گذاري با مناطق آزاد اشاره کرد و بيان داشت: اين تفاهم‌نامه از مصوبات جلسات هفتم و هشتم کميته گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خليج فارس بود.

وي با بيان اينکه در راستاي اجرايي شدن اين مصوبه پيش‌نويس اين تفاهم‌نامه آماده و از طريق معاونت گردشگري به مناطق آزاد ارسال شد، تصريح کرد: پس از اعمال نظرات اصلاحي مناطق آزاد پيش‌نويس اين تفاهم‌نامه با شش ماده و 24 بند به معاونت گردشگري ارسال و هماهنگي‌هاي لازم جهت عقد تفاهم‌نامه انجام شد.

لاريجاني انجام مطالعات پايه در بخش گردشگري، آماده‌سازي فرصت‌هاي شناسايي شده در قالب بسته‌هاي سرمايه‌گذاري، صدور موافقت‌نامه در خصوص توسعه گردشگري سلامت، برگزاري جشنواره‌هاي تخصصي، بررسي ايجاد مناطق ويژه گردشگري سلامت، ايجاد دهکده سلامت، پارک‌هاي علم و فن‌آوري و اطلاع‌رساني از فرصت‌هاي گردشگري را مهمترين موضوعات پيش‌نويس اين تفاهم‌نامه عنوان کرد.

رئيس کميته امور گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي حوزه خليج‌فارس خاطرنشان کرد: اين تفاهم‌نامه‌ها به صورت جداگانه ميان معاونت سرمايه‌گذاري و معاونت صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي با مناطق آزاد، معاونت گردشگري، کميته امور گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خليج فارس و سازمان توسعه تجارت منعقد خواهد شد.

لاريجاني در ادامه با بيان اينکه تفاهم‌نامه صنايع‌دستي و مناطق آزاد نيز از مصوبات جلسه هشتم کميته گردشگري بود که در کيش برگزار شد، تصريح کرد: پيش‌نويس آن نيز توسط معاونت صنايع‌دستي تهيه و از طريق کميته گردشگري به مناطق آزاد ارسال شد. تفاهم‌نامه مذکور پس از اخد نظرات اصلاحي مناطق آزاد در شش ماده و 41 بند تدوين شد.

لاريجاني در تشريح مهمترين موضوعات اين تفاهم‌نامه يادآور شد: برنامه‌‌ريزي آموزشي در حوزه صنايع‌دستي، مناسبت‌هاي پژوهشي، برگزاري نمايشگاه‌ها و جشنواره‌هاي صنايع‌دستي، حمايت از توسعه کارگاه‌هاي توليدي، تشکيل کارگروه مشترک جهت تدوين برنامه‌هاي آتي و بررسي همکاري‌ها در امور زيرساختي صنايع‌دستي از مهمترين موضوعات اين تفاهم‌نامه است.

اين مقام مسئول در کميته امور گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي خليج‌فارس خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان يکي از طرفين اين دو تفاهم‌نامه موظف است نسبت به حمايت از هيات‌هاي اعزامي و نمايشگاه‌هاي تخصصي در خارج از کشور برنامه‌ريزي و اقدام لازم را به عمل آورد./115












انتهای پیام/

کد خبر 1388092543