جانبازان شيميايي بوير احمد سبد بافي مي‌آموزند

مهيار صياديان معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان کهگيلويه و بوير احمد در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: اين دوره آموزشي براي جانبازان شيميايي و بيماران اعصاب و روان اين بيمارستان در نظر گرفته شده است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان کهگيلويه و بوير احمد افزود: آموزش سبد بافي از هفته آينده در بيمارستان سلمان فارسي با همکاري معاونت بنياد شهيد و امور ايثارگران اين استان برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه هزينه مربي اين دوره آموزشي بر عهده معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان است، اظهارداشت: مواد موليه آموزش حصير بافي را نيز اين معاونت در اختيار هنرجويان قرار مي‌دهد.

به گفته اين مقام مسئول آموزش حصير بافي در بيش از 70 جلسه برگزار مي‌شود و در صورت تمايل هنرجويان معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي اين استان آمادگي افزايش تعداد جلسات را دارد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان کهگيلويه و بوير احمد افزود: با توجه به اينکه سبد بافي اين استان از رشته‌هاي منسوخ شده به شمار مي‌آيد، آموزش اين رشته مي‌تواند راهکار مناسبي براي احياي آن باشد.

وي با بيان اينکه اينکه هم اکنون در اين بيمارستان کارگاهي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي فعال است، تصريح کرد: دوره‌هاي آموزش معرق و گليم در اين کارگاه داير است و از اين پس حصير بافي نيز به اين رشته‌ها اضافه مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان کهگيلويه و بوير احمد با تأکيد بر اينکه تصميم برگزاري آموزش حصير بافي در بازديد اين معاونت از بيمارستان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: بيمارستان سلمان فارسي در شهرستان بوير احمد واقع شده است.
112/

انتهای پیام/

کد خبر 1388092545