نرخ بالاي بليط از مشکلات گردشگري چابهار است

به گزارش ميراث آريا (chtn) ، بزرگزاده مدير امور اجتماعي منطقه آزاد چابهار در نهمين جلسه طرح ساماندهي روابط اقتصادي، تجاري و فرهنگي خليج فارس ضمن بيان اين مطلب گفت: منطقه آزاد چابهار در حال حاضر 700 تخت دارد که از اين تعداد تنها 350 تخت مناسب در هتل‌هاي ليپار و لاله وجود دارد و ساير تخت‌ها نيز در مهمان‌پذيرهاي منطقه است.

وي با بيان اينکه در زمينه گردشگر داخلي و خارجي ورودي به منطقه از طريق هوايي و زميني محدوديت‌ها و موانعي وجود دارد، خاطرنشان کرد: گران‌ترين هزينه پرواز داخلي کشور پرواز تهران - چابهار است و مانع ديگري که وجود دارد مسافت زياد منطقه از مرکز کشور است.

بزرگزاده با بيان اينکه با برنامه‌ريزي‌هاي مناسب مي‌توان گردشگران ورودي به کشور را به منطقه آزاد چابهار سوق داد، تصريح کرد: اين امر نيازمند حمايت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جامعه تورگردانان استان در رابطه با ارائه پکيج سفر به سه مقصد شهر چابهار ، منطقه آزاد چابهار و شهرستان کنارک است.

مدير امور اجتماعي منطقه آزاد قشم بيان داشت: در رابطه با تورهاي زميني نيز مذاکراتي را با استان‌هاي همجوار همچون کرمان و خراسان جنوبي انجام داده‌ايم که با توجه به نزديکي و وجوه اشتراکات فرهنگي اين زمينه وجود دارد تا تورهاي زميني ارزان‌قيمت را از اين دو استان به مقصد چابهار تعريف کنيم.

بزرگزاده با بيان اينکه پيشنهاد مي شود در راستاي توسعه و معرفي گردشگري منطقه آزاد چابهار سمينارهاي کشوري در اين منطقه برگزار شود، اظهار داشت: ما مي توانيم با برنامه‌ريزي صحيح سرويس مناسب امنيتي را به گردشگران منطقه ارائه دهيم./115

انتهای پیام/

کد خبر 1388092616