به گزارش ميراث آريا(CHT N) حجت الاسلام و المسلمين ميرتاج‌الديني با اشاره به جلسه‌ کميسيون ويژه مجلس شوراي اسلامي درباره لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها با حضور نمايندگان شوراي نگهبان و دولت اظهار کرد: در اين جلسه از سه اشکال و ابهامي که شوراي نگهبان وارد کرده بود، دو اشکال آن رفع شد، اما اشکال سوم که در واقع اشکال اصلي است، همچنان باقيست و قرار شد در جلسات بعدي اين مساله مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.

وي ادامه داد: بحث اصلي اختلافات بين ماده 12 و 15 اين لايحه است و اين در واقع نقطه‌ مورد بحث دولت و مجلس است.

وي افزود: البته کميسيون ويژه مجلس و دولت در اين ارتباط به پيش‌نويس مشترکي رسيده بودند، ولي چون مجال طرح و تصويب در کميسيون ويژه پيدا نکرد، از سوي مجلس به شوراي نگهبان فرستاده شد و با توجه به بازگشت لايحه از شوراي نگهبان به مجلس، اين فرصت خوبي است که توافقي بين دولت و مجلس و شوراي نگهبان در اين زمينه ايجاد شود.

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر دست مجلس براي انجام اصلاحات باز است تا به نحوي اين ايرادات را برطرف کنند که نظر دولت هم تامين شود و دولت بتواند اين لايحه را به نحو احسن اجرا کند.

وي با بيان اين‌که \" برخي از اعضاي کميسيون ويژه با پيش‌نويس مشترک موافق بودند و اگر اين پيش‌نويس در کميسيون ويژه مورد تصويب قرار بگيرد در صحن نيز مورد تصويب قرار خواهد گرفت\" اظهار کرد: اکنون بحث در مورد اين لايحه به موضوع سه‌جانبه بين دولت و مجلس و شوراي نگهبان تبديل شده و اگر نواقصي که شوراي نگهبان گرفته برطرف نشود، شوراي نگهبان اين لايحه را به مجمع ارسال مي‌کند و اين باعث طولاني شدن روند لايحه خواهد بود.

وي با بيان اين‌که \" دکتر علي لاريجاني رياست محترم مجلس شوراي اسلامي تاکيد کردند که موفقيت در اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها در گرو تفاهم و توافق همه‌ ارکان نظام به خصوص دولت و مجلس است\" به ايسنا گفت: تاکنون در بررسي لايحه اين نقطه نظر مورد توجه بوده و اميدواريم در نقطه پاياني نيز اين مساله مورد عنايت قرا ربگيرد و دولت بتواند با اختيارات مناسب اين لايحه را اجرا و انتظاراتي که در جامعه ايجاد شده است را تامين کند.

ميرتاج‌الديني با اشاره به اين‌که \" لايحه برنامه‌ پنجم توسعه نيز آماده است\" خاطرنشان کرد: اگر تکليف لايحه‌ هدفمند کردن يارانه‌ها اين هفته مشخص مي‌شد ما نيز لايحه برنامه‌ پنجم توسعه را در هفته آينده به مجلس ارائه مي‌کرديم.

وي ادامه داد: ‌نمي‌خواهم بگويم که برنامه‌ پنجم توسعه در گرو لايحه هدفمند کردن يارانه‌هاست، ولي بايد توجه داشت که تعيين تکليف اين لايحه بر روي برنامه‌ پنجم تاثيرگذار است.

وي همچنين در پايان با بيان اين‌که \" دولت فعاليتش را در مورد لايحه بودجه‌ سال 89 آغاز کرده است\" گفت: ‌در اولين فرصت ممکن در هفته‌هاي آينده اين لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهد شد. /100

انتهای پیام/

کد خبر 1388092628