توسعه گردشگري چابهار نيازمند جلب مشارکت تمامي سازمان‌ها است

رئيس کميته گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، تجاري و فرهنگي خليج‌فارس در حاشيه برگزاري نهمين جلسه اين کميته در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: در راستاي رسيدن به اين مهم لازم است تقويت دفاتر خدمات مسافرتي، تعريف بسته‌هاي سفر، کاهش قيمت‌ها و جلب مشارکت بخش خصوصي مورد توجه قرارگيرد.

محمدابراهيم لاريجاني تعاملات فرابخشي با ساير ارگان‌هاي مربوط را از ديگر عوامل حائز اهميت در اين رابطه عنوان کرد و بيان داشت: تبليغات و اطلاع‌رساني، بازاريابي، راه‌اندازي تورهاي تخصصي و هدايت همايش‌ها و سمينارهاي ملي و استاني به چابهار نيز از ديگر عوامل تاثيرگذار در توسعه گردشگري اين منطقه به شمار مي‌روند.

وي به اهميت آموزش جوامع محلي براي پذيرش و نحوه رفتار با گردشگران اشاره کرد و بيان داشت: استانداردسازي تاسيسات و موسسات گردشگري، توسعه ناوگان حمل و نقل و برگزاري تورهاي آشناسازي نيز در توسعه گردشگري اين منطقه نيز تاثير زيادي دارد.

لاريجاني از برقراري ارتباطات رسانه‌اي، انجام مطالعات پايه در حوره گردشگري، به کارگيري جوامع محلي و تکميل زيرساخت‌هاي گردشگري اوليه به عنوان ديگر عوامل تاثيرگذار در حوزه گردشگري منطقه آزاد چابهار ياد کرد.

رئيس کميته گردشگري طرح ملي ساماندهي روابط اقتصادي، تجاري و فرهنگي خليج‌فارس خاطرنشان کرد: بي‌شک فعاليت در زمينه موارد ياد شده نيازمند تعامل تمامي سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاي ذي‌ربط است و کميته گردشگري نيز بايد در اين راستا گام بردارد./115

انتهای پیام/

کد خبر 1388092810