تجهيز ساختمان اصلي وزارت بهداشت به صنايع‌دستي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، تهمينه دانيالي معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي به همراه رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشورمان با مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ديدار کردند.

وي ضمن اشاره به اهميت رعايت بهداشت حرفه‌اي کارگاه‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد با تعامل طرفين بتوان استانداردهاي بهداشت حرفه‌اي کارگاه‌هاي صنايع‌دستي را تدوين کرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان تصريح کرد: حضور هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در کارگاه‌هايي که ضوابط بهداشتي در آن‌ها رعايت شده، عملي به نظر مي‌رسد.

دانيالي ادامه داد: ايجاد ويترين‌هاي صنايع‌دستي در ساختمان اصلي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و ساير مراکز بهداشتي ذيربط با هداف توسعه و ترويج هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز دراين نشست مورد تأکيد قرار گرفت.

وي با بيان اينکه استفاده از صنايع‌دستي کاربردي و مصرفي در وزارتخانه‌ها مذکور نيز يکي ديگر از طرح‌هاي پيشنهادي بود، گفت: با هدف کاربردي کردن توليدات و اقلام صنايع‌دستي در زندگي روزمره، اجراي اين طرح از مدت‌ها پيش مد نظر قرار گرفته است.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت:‌ برگزاري نمايشگاه‌ همراه با توليد زنده صنايع‌دستي در محل برگزاري نشست‌هاي تخصصي داخلي و بين المللي نيز مورد تأکيد قرار گرفت.

تهمينه دانيالي با تأکيد بر اينکه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در مناسبت‌هاي مختلف نيز مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد، افزود: روز پزشک و روز پرستار از جمله ايامي است که صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي به عنوان هدايا مي‌تواند استفاده شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي خاطرنشان کرد:‌ امکان کنترل و تست دوره‌اي شاغلان صنايع‌دستي از لحاظ سلامت جسمي و رواني نيز يکي ديگر از موضوعاتي است که در سايه تعامل تازه امکان اجرايي شدن آْن وجود دارد.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388092811