صنايع‌دستي کهگيلويه اعتبار 500 ميليوني جذب مي‌کند

به گزارش ميراث آريا(chtn)، تهمينه دانيالي روز گذشته ميزبان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و معاون صنايع‌دستي کهگيلويه و بوير احمد بود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان با تأکيد بر حل مشکلات مربوط به راه اندازي بازارچه‌هاي دائمي صنايع‌دستي در شهرستان‌هاي مختلف اين استان، گفت: با توجه به اينکه در حال حاضر وجود موانع مختلف مانع از راه اندازي بازارچه‌هاي دائمي شهرستان‌هاي دهدشت، ياسوج و گچساران شده، در جهت رفع اين موانع گام برمي‌داريم.

دانيالي تصريح کرد: بخشي از مشکلات مربوط به ايجاد اين بازارچه‌ها در تعامل با ساير معاونت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي حل شدني است.

وي در ادامه اظهار داشت: معاونت حفظ، احياء و ثبت آثار تاريخي مي‌تواند در حل مشکلات زير بنايي راهگشاي معاونت صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور باشد.

اين مقام مسئول با اشاره به مشکلات اعتباري صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي اين استان، اظهار داشت: اين مشکلات در بخش‌هاي مختلفي چون تجهيز کارگاه‌ها و آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي تأثير گذاشته است.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور اضافه کرد: به منظور تأمين بخشي از هزينه‌ها تعاملات قوي‌تر با استانداري کهگيلويه و بوير احمد بايد در دستور کار رئيس سازمان ميراث فرهنگي اين استان قرار مي‌گيرد.

دانيالي با بيان اينکه معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز قول مساعد را براي تأمين بخشي از اعتبارات مي‌دهد، گفت: در اين زمينه تلاش براي جذب 500 ميليون تومان اعتبارات توسط اين معاونت آغاز مي‌شود.

وي افزود: تلاش مي‌شود بخشي از اين ميزان از محل اعتبارات سازماني و بخش ديگر در تعامل با معاونت‌هاي ديگر و سازمان‌هاي مرتبط فراهم شود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388093034