سنگ‌هاي قيمتي ايتاليا بازار ايران را اشباع کرد

هاله حنيفه پور هنرمند تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي استان آذربايجان شرقي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: مقداري از سنگ‌ها را معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان در اختيار هنرمندان اين صنعت مي‌گذارد.


وي افزود: بعضي از گونه‌هاي سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي در بازار به راحتي يافت نمي‌شود و يا بسيار کمياب است.


اين هنرمند ميانه‌اي با اشاره به اينکه هزينه تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي بسيار بالا است، افزود: علاوه بر سنگ قطعاتي که در اين هنر صنعت مورد استفاده قرار مي‌گيرد پس از مدت کوتاهي بايد تعويض شوند و متأسفانه اين لوازم با قيمت بالا در بازار وجود دارند.


وي در ادامه اظهار داشت: بسياري از سنگ‌ها و همچنين تيغ که از ابزار کار است هنگام توليد محصولات مي‌شکنند و اين خسارات بسياري به هنرمندان وارد مي‌کند.


اين هنرمند فعال در عرصه تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي با بيان اينکه شهر ميانه از نظر منابع سنگي بسيار غني است، تصريح کرد: هم اکنون از اين سنگ‌ها در پيکره تراشي استفاده مي‌کنم و اين آثار توجه خريداران را به خود جلب کرده است.


حنيفه پور يادآور شد: در گذشته فروش در نمايشگاه‌هاي بين المللي بسيار چشمگير بوده ولي هم اکنون تعداد بازديدکنندگان و ميزان فروش محصولات به شدت کاهش يافته است.


اين صنعتگر با تأکيد بر اينکه ورود کالاهاي چيني و ايتاليايي از رونق اين صنعت کاسته، خاطر نشان کرد: اين توليدات پس از تراش در دستگاه، رنگ آميزي شده و با قيمت بالا و به صورت انبوه در بازار ايران وارد مي‌شوند.


112/

انتهای پیام/

کد خبر 1388093037