دوره آموزش راهنمايان طبيعت‌گردي آواي طبيعت پايدار

مديرعامل موسسه آواي طبيعت پايدار در رابطه با اين دوره آموزشي به ميراث‌آريا(chtn) گفت: دوره آموزشي راهنمايان طبيعت گردي (اکوتورليدر) يکي از دوره‌هاي کوتاه مدت گردشگري مورد تصويب سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري است.

افسانه احساني با بيان اينکه در اين دوره به موضوعات مرتبط با طبيعت پرداخته مي‌شود، تصريح کرد: در اين دوره ۳۲۳ ساعته فراگيران با گذراندن کلاس‌هاي تئوري و عملي با مباحث مختلف طبيعت‌گردي آشنا مي‌شوند.

وي در رابطه با عناوين دروس اين دوره آموزشي گفت: اکوتوريسم، مناطق تحت حفاظت محيط زيست و قوانين و مقررات آن، آشنايي با کوه‌ها و غارهاي ايران، زمين‌شناسي و جاذبه‌هاي ژئوتوريستي ايران و شناخت صنعت گردشگري از دروس اين دوره آموزشي است.

آشنايي با گياهان ايران، آشنايي با پستانداران ايران، آشنايي با پرندگان ايران و جاذبه‌هاي پرنده‌نگري، آشنايي با خزندگان و دوزيستان ايران، آشنايي با حشرات و پروانه‌هاي ايران، آشنايي با اکوسيستم‌هاي ايران و آشنايي با عشاير ايران نيز از ديگر سرفصل‌هايي است که احساني به آنها اشاره کرد.

وي بيان داشت: آشنايي با عشاير ايران، فنون و مهارت‌هاي تورگرداني، الگوهاي رفتاري در گردشگري، آشنايي با روحيات ملل، زبان تخصصي انگليسي، بهداشت سفر و کمک‌هاي اوليه، فنون استقرار و زندگي در طبيعت و اصول نقشه‌خواني و سمينارهاي مرتبط نيز از ديگر مباحث اين دوره آموزشي است.

احساني تصريح کرد: تعدادي از دروس اين دوره از جمله زمين‌شناسي، آشنايي با گياهان، پرندگان، خزندگان و دوزيستان، حشرات و پروانه‌ها، فنون راهنمايان تور و استقرار در طبيعت داراي سفرهاي آموزشي به صورت اختصاصي يا تلفيقي با ساير مباحث است.

وي خاطرنشان کرد: در اين سفرها که بسته به فصل و شرايط آب و هوايي در مناطق متنوعي اجرا مي‌شود، اساتيد دروس مربوطه حضور دارند و به طور عملي در طبيعت به فراگيران آموزش مي‌دهند. فراگيران نيز در پايان هر سفر گزارشي از مشاهدات خود تهيه کرده و در اختيار موسسه قرار خواهند داد.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 138809307