موزه تاريخ معاصر ايران در سعدآباد ايجاد مي‌شود

به گزارش ميراث آرياchtn)) و به نقل از روابط عمومي مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد؛ در جلسه مشترکي با حضور مدير مجموعه سعدآباد و جمعي از کارشناسان ارشد و فارغ‌التحصيلان رشته تاريخ اين مجموعه \" تدوين طرح مطالعاتي راه‌اندازي موزه تاريخ معاصر ايران \"در راستاي عينيت بخشي به تاريخ معاصر ايران و افزايش سطح دانش تاريخي علاقمندان و بازديدکنندگان آغاز شد.

در اين نشست، موضوع تدوين اين طرح و راهکارهاي اجرايي آن با محوريت \" ارتقاء جايگاه موزه هاي مجموعه سعدآباد از منظر تاريخي\" مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در اين جلسه ضمن اشاره به تاريخچه مختصري از وقايع مهم تاريخي در مجموعه سعدآباد، هدف شمار زيادي از بازديدکنندگان داخلي و خارجي اين مجموعه، آشنايي با رويدادهاي تاريخي به وقوع پيوسته در اين مکان، عنوان و مطرح شد: با اجراي \"طرح موزه تاريخ معاصر ايران\" مي‌توان تا حدود زيادي به وقايع تاريخي دوران معاصر از طريق ارائه مدارک و اسناد تاريخي موجود ،فيلم ،عکس و ... عينيت بخشيد.

در ادامه اين نشست علي‌رضا مقيمي، مدير مجموعه سعدآباد ايجاد طرحي مدون براي آينده را در اولويت چشم انداز برنامه هاي فرهنگي سعدآباد دانست و اظهار داشت: متأسفانه در مجموعه‌هاي وسيع با تغيير مديريت، ديدگاه و برنامه‌هاي اجرايي نيز تغيير مي‌کند و اين به دليل نبودن طرحي مدون و قالبي تعريف شده براي آينده است.

وي افزود: با نگاهي تاريخي و فرهنگي به اين مجموعه و ايجاد چشم‌انداز مناسب مي‌توان با همکاري تمامي کارکنان اين مجموعه، سعدآباد را به موزه تاريخ معاصر ايران تبديل کرد.

مقيمي افزود: عملي شدن اين طرح مستلزم تبيين و ترسيم اهداف، خط مشي، روش‌هاي اجرا و ترسيم نيازمندي‌ها براي ايجاد موزه تاريخ معاصر ايران در مجموعه سعدآباد است.

وي همچنين ابراز داشت:با تعاريف مناسب و ضوابط تعريف شده، وقايع و حوادث تاريخي از کودتاي سال 1299 و آغاز حکومت تا پيروزي انقلاب اسلامي در22 بهمن ماه 1357ريشه‌يابي شده و به صورت مکتوب و مستند در اختيار بازديدکنندگان قرار مي گيرد./118

انتهای پیام/

کد خبر 1388101312