صنايع‌دستي در فضاهاي گمشده مترو خود را پيدا مي‌کند

به گزارش ميراث آريا(chtn)، محسن هاشمي در ديدار با معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان گفت: در مترو تهران فضاهاي مختلفي وجود دارد که امکان نمايش صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور در آن‌ها وجود دارد.

وي ادامه داد: شرکت راه آهن شهري تهران و حومه به فضاهاي مختلفي مجهز است که استفاده از اين فضاها به نفع هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي است.

مدير عامل مترو تهران تصريح کرد: فضاهاي گمشده بسياري در ايستگاه‌هاي مختلف مترو تهران و حومه وجود دارد که مکان مناسبي براي استقرار ويترين‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سراسر کشور است.

هاشمي با اشاره به اينکه همچنين فضاهاي زير خياباني تعدادي از ايستگاه‌ها مترو شهر تهران نيز امکان مناسبي را در اختيار معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي قرار مي‌دهد، اظهار داشت: بخشي از فضاهاي زير خياباني مترو تهران بيش از 3 هزار متر وسعت دارد که به نظر مي‌رسد براي استقرار غرفه‌هاي فروش صنايع‌دستي جاي مناسبي باشد.

اين مقام مسئول اضافه کرد: البته اين فضاها نيازمند سرمايه گذاري به منظور آمادگي حضور هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي است.

وي افزود: شرکت راه آهن شهري تهران و حومه قصد دارد با انعقاد قرار داد بلند مدت حداکثر به مدت زمان پنج سال اين فضاها را به صورت رايگان در اختيار بخش صنايع‌دستي قرار دهد.

مدير عامل شرکت راه آهن شهري تهران و حومه با بيان اينکه بخشي از امکانات مترو نيز به مباحث تبليغاتي مربوط مي‌شود، گفت: بليط‌هاي مترو در دو شکل ساده و اعتباري نيز براي معرفي، توسعه و ترويج صنايع‌دستي مناسب هستند.

هاشمي در ادامه اظهار داشت: همچنين آمادگي خود را براي انجام تبليغات و اطلاع رساني صحيح از طريق تابلوهاي تبليغاتي داخل ايستگاه‌هاي مختلف و همچنين داخل واگن‌هاي مترو نيز اعلام مي‌کنيم.

وي تأکيد کرد: البته بخش تابلو‌هاي تبليغاتي و مانيتورهاي داخل ايستگاه‌ها قبلاً واگذار شده است اما در حال حاضر از امکانات لازم براي ورود به عرصه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي نيز برخوردار هستند.

مدير عامل مترو تهران با تأکيد بر اينکه امکانات مترو تهران در ايستگاه‌هاي مختلف به منظور ايجاد بورس صنايع‌دستي مناسب است، ادامه داد: فضاهاي زير خياباني ايستگاه‌هايي چون ميدان امام حسين(ع) آمادگي تبديل به بورس صنايع‌دستي را دارند.

محسن هاشمي يادآور شد: با معرفي هنرمندان صنايع‌دستي توسط اين معاونت، ديوارهاي ايستگاه‌هاي مختلف تهران براي ارائه طر‌هاي نو و جديد هنرمندان در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: هر هنرمندي که از سوي معاونت صنايع‌‌دستي به منظور همکاري در اين بخش معرفي شود مورد حمايت شرکت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) قرار مي‌گيرد.


111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388101313