دستبافته‌هاي کهگيلويه کتاب مي‌شود

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان کهگيلويه و بوير احمد در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: تدوين اين کتاب به اتمام رسيده و پس از ويراستاري به چاپ مي‌رسد.

مهيار صياديان با اشاره به اينکه يکي از کارشناسان صنايع‌دستي اين کتاب را تدوين کرده، ادامه داد: سيد ولي الله اميري که تجربه فراواني در حوزه صنايع‌دستي دارد، نويسنده اين کتاب است.

وي افزود: قالي و قاليچه، گليم، گليم يک رو، مشته، گبه، سياه چادر، جاجيم و نمکدان تعدادي از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي هستند که در اين کتاب به خوانندگان معرفي مي‌شوند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کهگيلويه و بوير احمد با اشاره به اينکه صنايع‌دستي اين استان در جوامع عشايري کاربرد دارد، تصريح کرد: وريس بافي، آينه دان، سفره بافي، سجاده، توبره، گچمه، حور، خورجين، مفرش، پشتي‌هاي عشايري و نمد مالي از ديگر رشته‌هايي هستند که در اين کتاب توضيح داده مي‌شوند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه نمدمالي در اين استان در حال فراموشي است، تأکيد کرد: معرفي اين هنر سنتي مي‌تواند در رونق يافتن دوباره اين کتاب نقش داشته باشد.

صياديان بررسي نقوش و انواع صنايع‌دستي را جلد دوم اين مجموعه دانست و يادآور شد: در جلد دوم صنايع‌دستي به طور مفصل‌تر و همراه با جزئيات بيشتر شرح داده مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي استان کهگيلويه و بوير احمد در پايان خاطر نشان کرد: کتاب دستبافته‌هاي اين استان به زودي چاپ مي‌شود.
112/

انتهای پیام/

کد خبر 1388101332