ميراث آريا(chtn) قاليباف، شهردار تهران با حضور در جلسه ديروز شوراي شهر، گفت: برخورد قاطع با ساخت‌وسازهاي غيرمجاز نيازمند همکاري کامل قوه قضاييه است در غير اينصورت شهرداري به تنهايي نمي‌تواند با اين موضوع مقابله کند.

رسول خادم عضو کميسيون عمران شوراي شهر درباره آنچه روز گذشته در جلسه شورا در مورد تخريب ساخت‌وسازهاي غير مجاز عنوان شد، گفت: شهرداري تا به امروز در چند نوبت اقدام به تخريب اين املاک غير مجاز کرده است ولي به دليل عدم هماهنگي و تعامل برخي مراجع قانوني در اين زمينه موفق عمل نکرده است وهمين امر باعث افزايش روند ساخت و ساز غير قانوني در حريم تهران شده است .

وي همچنين در توضيح اين مطلب که تعييين تکليف افرادي که در حال حاضر در اين ساختمان ها زندگي مي کنند بر عهده چه نهادي است گفت: مسلما چنين برخوردهايي تبعات اجتماعي نامناسبي براي سازمان هاي مجري دارد ولي اکثر ساکنين اين ساختمان ها مستاجرهستند و در برخي موارد نيز مالک پولي پرداخت کرده که اشخاص در اين املاک زندگي کنند تا از تخريب آن جلوگيري شود.

وي در پايان تاکيد کرد: شوراي شهر همکاري لازم را با شهرداري براي تعامل با مراجع قضايي انجام مي دهد ولي مسئوليتي در قبال ساکنين ساختمان هاي غير مجاز در حريم تهران ندارد.

در همين جلسه مهدي چمران، رييس شوراي شهر تهران در جلسه ديروز تاکيد کرد: شوراي شهر در زمينه هماهنگي هاي لازم با نيروي انتظامي و قوه قضاييه در رابطه با صدور حکم تخريب املاک غير مجاز در حريم پايتخت و اجراي اين احکام با شهرداري همکاري خواهد کرد.

سخنگوي شورا نيز در اين جلسه از تهيه مقدمات قانوني با دستور استانداري براي تخريب ساخت‌وسازهاي غيرمجاز در منطقه 19 تهران خبر داد.

100

انتهای پیام/

کد خبر 1388101446