راه‌اندازي کيوسک اطلاع رساني در مجموعه باغ اکبريه

مسئول امور فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان خراسان جنوبي با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت:با راه‌اندازي اين کيوسک و بلوتوث‌هاي طراحي شده گردشگران مي توانند به صورت مجازي از موزه‌ها و ديگر جاذبه‌هاي استان بازديد کنند.

عليرضا شناسايي در ادامه با اشاره به اينکه نرم افزارها در حال تهيه است ابراز اميدواري کرد که اين نرم افزار براي نوروز 89 آماده شود.

اين مقام مسئول در اداره کل ميراث فرهنگي استان خراسان جنوبي يادآور شد:راه اندازي اين کيوسک اطلاع رساني در حال حاضر در موزه‌هاي شهر بيرجند در حال اجرا است و درصدد هستيم اين نرم‌افزار را براي ديگر موزه‌هاي استان در شهرستان‌ها طراحي کنيم.

در معرفي اين باغ تاريخي مي‌توان گفت؛باغ اکبريه بيرجند در انتهاي خيابان معلم، روستاي اکبريه، در استان خراسان جنوبي قرار گرفته و با شماره 2326 در20خردادماه سال 1378 هـ.ش در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

وجود درختان بلند قامت کاج در دو طرف خيابان و نيز خيابان‌هاي منتهي به خيابان اصلي عمارت مرکزي بر‌ زيبايي و طراوات باغ و نماي آن افزوده است. باغ جنوبي واقع در جبهه جنوبي و کوچکتر از باغ شمالي است. اين باغ بوسيله فضاهايي چون فضاهاي خدماتي، عمارت مرکزي و ديواره غربي اصطبل احاطه شده است./117

انتهای پیام/

کد خبر 138810242