هنرمندان هرمزگاني عازم خوزستان مي‌شوند

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان با بيان مطلب فوق به ميراث آريا(chtn) گفت:هنرمندان استان آثار و توليدات خود در زمينه صنايع دستي چوبي در اين نمايشگاه به نمايش مي‌گذارند.

نادر کمالي افزود:با توجه به اينکه براي هنرمندان هر يک از استان‌هاي حاضر در اين نمايشگاه سه غرفه در نظر گرفته شده است بنابراين هنرمندان استان حصير بافي و صنايع دستي چوبي را در غرفه‌هاي اختصاص يافته به استان به نمايش مي‌گذارند.

لازم به ذکر است،نمايشگاه سراسري تخصصي صنايع دستي چوبي و حصيربافي در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز از سي‌ام ديماه آغاز و تا پنجم بهمن ماه پذيراي هنرمندان و صنعتگران استان‌هاي مختلف است.

همچنين از حصير بافي بايد به عنوان رايج ترين و معمول ترين صنعت دستي استان هرمزگان نام برد، چرا که ماده اوليه مورد نياز حصير بافي برگ درخت خرما بوده اما در بعضي از آبادي هاي کرانه اي از ني هم حصير مي بافند و به حد وفور در اختيار صنعتگران است و توليد انواع فرآورده هاي حصيري که کاملاً جنبه مصرفي دارد در استان شايع است.

روستاهاي ميناب، بشاگرد، بندر لنگه و اطراف آن از مناطق مهم بافت حصير است که اکثر کار آن توسط زنان و دختران منطقه صورت مي گيرد. مواد اوليه مورد مصرف عبارت است از برگ درخت خرما(پيش مُغ) و ضايعات درخت خرما و گياهي به نام \"مور\". حصير بافان ميناب در روستاهاي بهمني، چلو، نصيرابي، محمودي و قاسم آباد ساکن هستند./117

انتهای پیام/

کد خبر 1388102429