آخرين وصله ناجور جهان‌نما حذف شد

به گزارش ميراث آريا (chtn) ديروز غروب، با حضور گروهي متشکل از استاندار اصفهان، معاون حفظ ، احياء و ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي، مدير سازمان ميراث فرهنگي استان، معاون عمراني شهرداري اصفهان، برخي از مقامات محلي استان و نيز خبرنگاران محلي عمليات حذف طبقه فوقاني برج جهان نماي اصفهان آغاز شد .

در اين مراسم که در آخرين طبقه از اين برج برگزار شد استاندار اصفهان خطاب به خبرنگاران رسانه‌هاي ديداري و محلي استان گفت: در راستاي تعامل با يونسکو و به خاطر حفظ آثار و هويت فرهنگي و هنري استان و نيز نشان دادن حسن نيت خود در قبال جوامع بين‌المللي به ويژه يونسکو اين موضوع را در دستور کار خود قرار داديم.

عليرضا ذاکر اصفهاني خاطرنشان کرد: در اين مرحله که مصوبه يونسکو حکم بر تعديل اين برج دارد براي تعامل و گسترش همکاري با يونسکو ناچاريم اين برنامه را اجرا کنيم.

اين مقام مسئول در استانداري اصفهان با اشاره به اين که اجراي حذف آخرين طبقه از جهان نما ظاهري نيست افزود: اين اقدام يک واقعيت است چرا که با اين کار مي‌خواهيم حسن نيت و پايبندي خود را به مجامع بين‌المللي نشان دهيم.

ذاکر با بيان اين‌که براي ما حفظ ميراث فرهنگي از رشد شهري بيش از هر چيز ديگري مهم‌تر است تصريح کرد: اين برج در بين معماري ايراني و اسلامي ما جايگاهي ندارد از سويي ديگر اين برج در بين اين همه آثار معماري ايراني اسلامي با فروشگاههاي متعدد و تردد خودروهاي بسيار به افزايش ترافيک شهري اصفهان دامن زده و مشکلات شهري ما را نيز افزايش مي‌دهد.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ميراث آريا مبني بر علت عدم حضور شهردار اصفهان به عنوان يکي از متوليان اصلي اين برج در اين مراسم گفت: ما براي حضور در اين مراسم از شهردار نيز دعوت کرده بوديم.

استاندار اصفهان با اشاره به اين که بايد صحنه را واقع بينانه‌تر ببينيم بيان داشت: منافع‌سنجي و اولويت بخشي لازمه يک کار مدبرانه است ما به چارچوب کلان منافع ملي مي‌انديشيم و نمي‌خواهيم به صورت عاطفي احساسي و رواني به مسائل پاسخ دهيم پس عقلانيت حکم مي‌کند مجموعه ميراث فرهنگي را حفظ کنيم.

خاطرنشان ميشود از امروز عمليات تعديل آخرين طبقه از برج جهان نما آغاز ميشود قرار است گزارشي شامل تصاوير و مستنداتي از اين عمليات به يونسکو ارسال شود. قرار است تا پايان ژانويه يا پايان سال جاري کارشناساني از يونسکو براي بازديد از اين برج به اصفهان اعزام شوند./118

انتهای پیام/

کد خبر 1388110116