نجات گردشگران در کوير مرنجاب

سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان آران و بيدگل با بيان اين مطلب به ميراث آريا(chtn)،گفت: جمعه شب در تايخ 2 بهمن 88 خبر از سرگرداني يک گروه 4 نفره که با خودروي سواري به منطقه کوير مرنجاب براي بازديد از مناظر ، جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي بدون راهنما عازم شده بودند به ميراث فرهنگي آران و بيدگل اعلام شد .

عليرضا محسني‌تبار افزود: از اين رو با توجه به اشراف کامل يکي از پرسنل اين اداره به منطقه، در همان ساعت به وي ماموريت داده شد تا جهت بررسي‌هاي لازم به منطقه اعزام شود .

وي تصريح کرد: با تلاش پرسنل اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان عمليات جستجو در منطقه آغاز و با مهارت خاصي افراد گم شده نجات يافتند .

محسني‌تبار اضافه کرد: اين عمليات جستجو که تا صبح ادامه داشت با رسيدن نيروهاي فرمانداري ، انتظامي و شهرداي آران و بيدگل با موفقيت به انتها رسيد .

وي با اشاره به اينکه در نهايت جان چهار نفر از گردشگران از مرگ حتمي نجات پيدا کرد ، ادامه داد : با توجه به گسترش منطقه ، جاذبه‌ها و مناظر طبيعي و تحريک بازديد‌کننده‌ها به لحاظ بازديد از همه جاذبه‌ها احتمال خطر گم شدن در منطقه است .

محسني‌تبار ادامه داد: از اين رو از همه علاقمندان تقاضا مي‌شود که در بازديدهاي خود حتما از راهنمايان محلي که اشراف کامل به منطقه دارند استفاده کنند و از اعزام به منطقه بدون حضور و همراهي بلد خودداري کنند .

وي اضافه کرد: اين اداره در جهت رسالت واقعي خود آماده هرگونه همکاري با علاقمندان به اين منطقه بوده و افراد مي‌توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر با تلفن‌هاي 2730062 و 2732282-0362 تماس حاصل کنند .

محسني‌تبار با بيان اينکه در مورد اقدامات اساسي براي شناسايي و شناساندن اين منطقه که جزء منطقه نمونه بين‌المللي گردشگري در کشور است ، گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي اين منطقه و مناطق اينچنيني و توسعه و ترويج صنعت گردشگري چشم‌اندازهاي خوبي ترسيم کرده که اميدواريم به مرور زمان اين اهداف در منطقه اجرا شود .
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1388110612