انسجام گردشگري و بخش خصوصي نيازمند تشکل قانوني است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، افشين صفا، نايب رئيس کميسيون گردشگري اتاق کرمان در بيست و پنجمين جلسه کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني ايران که در محل دفتر معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي کشور برگزار شد،گفت:از زماني که سازمان ايرانگردي و جهانگردي متولي صنعت گردشگري ايران بوده تفکر مديران طي اين دو دهه تغيير کرده و بخش خصوصي در کل کشور با معضلاتي رو برو شد و دستاوردهاي اين تفکرات وضعيت نامتجانسي را در اين بخش ايجاد کرد.

وي خاطرنشان کرد:تفرق موجود مناسب و شايسته ما نيست و قطعا اهداف 20 ساله تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت بنابراين کارهاي مقدماتي براي قانونمند کردن اين طرح انجام گرفته است.

نايب رئيس کميسيون گردشگري اتاق کرمان تصريح کرد:از جمله اهداف اين طرح مي توان به تلاش در جهت ارتقا گردشگري در زمينه کمي و کيفي،تلاش در جهت حفظ حقوق گردشگر،حمايت از حقوق شاغلان گردشگري و تلاش در جهت پيشبرد و اصلاح گردشگري اشاره کرد.

سيف زاده،رئيس کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني در بخشي ديگر از اين جلسه با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله تعريف شده،گفت: اگر بخواهيم در اين چشم انداز به جذب 20 ميليون گردشگر در سال برسيم بايد نرخ افزايش گردشگر در سال به 15 درصد برسد.

وي تصريح کرد:در حال ايجاد مراکز تجاري در حوزه توريسم درماني،طبيعت و تجاري در ديگر کشورها هستيم که نخستين مرکز در عمان ايجاد شده است و با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته اين مراکز تجاري در قطر و آفريقاي جنوبي نيز ايجاد خواهد شد تا بتوانيم گردشگر بيشتري جذب کنيم. /117

انتهای پیام/

کد خبر 1388111859