دوره آموزش قرآن براي کارکنان سازمان ميراث فرهنگي

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري؛ مشاور فرهنگي ريئيس سازمان ميراث فرهنگي در امور کارکنان و ايثارگران در اين مورد گفت: يکي از برنامه‌هاي مهم و اساسي مورد حمايت رهبري که دولت خدمتگزار نيز بر آن اهتمام مي‌ورزد‌ ترويج ارزش‌ها و رويکرد به سمت فرهنگ قرآني،‌ ايثار، شهادت، احياي ارزش‌ها، تکريم کرامت انساني و تعالي انسان‌ها حول محور ولايت و فقاهت است.

کاظم کياپاشا افزود: بر اين اساس برگزاري دوره‌هاي آموزش و قرآن کريم در سطوح خواندن، ‌روان‌خواني، تجويد و حفظ برخي از سوره‌ها و آيات و نيز آشنايي با تفسير قرآن براي کارکنان شاغل در سازمان ميراث فرهنگي از دو سال پيش در دستور کار قرار گرفت.

وي با اشاره به اين‌که براي برگزاري اين کلاس‌ها از مربيان متبحر و مجرب نهادهاي قرآني و سازمان تبليغات اسلامي و نيز همکاران سازماني استفاده شد گفت: اين کلاس ها با حضور قابل توجه کارکنان و به ويژه بانوان شاغل در سازمان مواجه شد.

کياپاشا با بيان اين‌که برخي از شرکت کنندگان نزديک به دو جزء از قرآن کريم را حفظ کردند از سيد اسد ا... هاشمي، حافظ و قاري ممتاز بين‌المللي به عنوان يکي از استادان برجسته که از وي براي دوره‌هاي آموزشي استفاده شد ياد کرد.

مشاور فرهنگي رئيس سازمان ميراث فرهنگي در امور کارکنان و ايثارگران همچنين از برگزاري يک دوره قرآن پژوهي با همکاري دکتر بيستوني، مسئول مؤسسه تفسير جوان که با استقبال 400 متري کارکنان سازمان رو به رو شد خبر داد و گفت:با توجه به بخشنامه رياست سازمان در سال گذشته براي ادارات کل استان‌ها که در آن از آنان خواسته شد در زمينه فعاليت هاي قرآني اهتمام بيشتري داشته باشند مشاورت فرهنگي سازمان آمادگي خود را براي همکاري در برگزاري دوره‌هاي قرآن پژوهي در همه استان‌ها اعلام مي‌کند.

وي محدوديت امکانات را دليلي بر عدم ادامه دوره قرآن پژوهي مورد اشاره دانست و گفت: خواسته بسياري از شرکت کنندگان برگزاري دوره‌ها براي خانواده‌هاي آنان است که اميدواريم بتوانيم با تأمين امکانات اين امر را عملي کنيم.

آزمون پايان دوره آموزش روان خواني و تجويد قرآن کريم با همکاري فرهنگسراي قرآن در روز چهارشنبه از دو سوره انبيا و مؤمنون برگزار و به برگزيدگان گواهينامه ويژه دوره اعطا شد./118

انتهای پیام/

کد خبر 1388111866