ميراث آريا(chtn) - ‌حميد بهبهاني در حاشيه مراسم افتتاح مرکز تعمير و شست‌وشو مکانيزه قطار در مشهد در پاسخ به اين‌که آيا هواپيماهاي توپولوف از ناوگان هوايي کشور حذف مي‌شوند؟ گفت: سوال مشکلي مي‌پرسيد؛ توپولوف‌ها درجه‌بندي دارند.

وي در پاسخ به اين‌که ايرادهاي موتور اين هواپيما براي کارشناسان سازمان هواپيمايي کشوري مشهود و گزارش آن به کارخانه سازنده روسي ارسال شده است، حال تا چه زماني بايد منتظر پاسخ آنها براي تصميم گيري در مورد اين ناوگان باشيم؟ اظهار کرد: هواپيماهاي توپولوف دو مدل دارند. مدل 154 که هم اکنون در کشورما پرواز مي‌کنند و مدل جديدي که کارخانه‌ جديدي از توپولوف آن را مي‌سازد. توپولوف 204 هواپيمايي قوي است که تقريبا با هواپيماهاي غربي برابري مي‌کند و هواپيماي ديگري نيز به نام سوپرجت مطرح است که هنوز براي آنها تصميم نگرفته‌ايم، اما سعي مي‌کنيم مردم ايران از داشتن هواپيماهاي خوب راضي باشند.

بهبهاني درباره‌ برقي کردن قطار تهران ـ‌ مشهد و لغو مناقصه‌ي آن اظهار کرد: براي اين پروژه قبلا مناقصه‌اي انجام شد که تقريبا ناقص بود و 16 ماه از آن گذشت که با مشورت سازمان بازرسي کشوري قرار شد، مناقصه تجديد شود. البته اگر هم اين مناقصه باز مي‌شد، سرمايه‌ و سرمايه‌گذاري نداشت.

وي افزود: از اين پس کساني که وارد مناقصه مي‌شوند حتما بايد سرمايه‌گذار هم بياورند، نه فقط اسمي؛ بلکه حتما بايد تضمين بانک نيز آورده شود و به رويت بانک مرکزي رسيده باشد که ما درگير سرمايه‌گذاري نباشيم.
او با بيان اين‌که هزينه‌ برقي کردن قطار تهران ـ‌ مشهد حدود 800 تا يک ميليارد دلار برآورد شده است، گفت: پس از تعيين مشخصات مالي مشخصات فني معين مي‌شود و سپس از بين همه کسي انتخاب مي‌شود که پروژه را ارزان‌تر انجام دهد. بهبهاني اعلام کرد: مناقصه جديد برقي کردن قطار تهران ـ‌ مشهد به زودي اعلام مي‌شود.

وزير راه و ترابري درباره‌ اين‌که قرارداد قطار مغناطيسي تهران ـ‌ مشهد خرداد ماه امضا شده، اما هنوز عمليات اجرايي آن آغاز نشده است، گفت: اين پروژه قرار بود به صورت BOT انجام شود که سرمايه‌گذار خودش مطالعه و سرمايه‌گذاري مي‌کند، اما به دليل اين‌که هزينه اجراي آن بالاست، مقداري زمان برده است.




100

انتهای پیام/

کد خبر 1388112110