ميراث آريا(chtn) - مصطفي قلي خسروي با بيان اينکه در شرايط فعلي اين تسهيلات پرداخت وام به سازنده است، خاطرنشان کرد: اگر پرداخت تسهيلات ساخت با نظارت و کنترل صورت بگيرد بساز فروش‌ها نمي‌توانند سوء استفاده کنند.
وي با بيان اينکه 30 کشور جهان با رکود اقتصادي روبرو هستند و بخشي از رکود موجود در کشور به رکود جهاني مربوط مي شود ادامه داد: ساماندهي املاک و مستغلات، ماليات بر ارزش افزوده، طرح مسکن مهر و بودجه 10 هزار ميلياردي مسکن در سال آينده که توسط رييس جمهوري به مجلس ارائه شد، تسهيلات شهرداري براي بافت‌هاي فرسوده و افزايش تعداد طبقات ساختمان‌هاي ساخته شده مي‌تواند باعث تحرک ساخت و ساز و همچنين هدايت قيمت‌ها به سمت روند کاهشي شود.
رييس اتحاديه کشوري مشاوران املاک همچنين با اشاره به اينکه دولت هوشيارانه وضعيت مسکن را دنبال مي‌کند، افزود: از عدم افزايش قيمت مسکن در سه ماهه اول سال آينده مطمئن باشيد.
قلي خسروي ، با بيان اينکه جلسه کارگروه مسکن در وزارت دادگستري برگزار مي‌شود، اظهار کرد: در اين جلسه نمايندگاني از وزارت دادگستري، راهبر و نهاد رياست جمهوري به‌منظور تشريح کاربردهاي انفورماتيک راهبر شرکت مي‌کنند.
وي در ادامه توضيح داد: در اين جلسه پيشنهاد شد پهناي باند افزايش يابد تا مردم بتوانند به راحتي کد رهگيري دريافت کنند.
قلي خسروي همچنين درباره اهميت اين طرح گفت: روند کار اين سامانه به‌گونه‌اي خواهد بود که امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و حتي اقساط وام ز طريق آن امکان‌پذير باشد.
رييس اتحاديه کشوري مشاوران املاک درباره ورود انبوه‌سازان به طرح مسکن مهر تصريح کرد: وزارت مسکن با دقت بر روند کار انبوه‌سازان نظارت مي‌کند و سازندگان خوب بيشتر مدنظر کارگروه و وزارت مسکن و شهرسازي براي ورود به طرح مسکن مهر هستند.
وي با بيان اينکه بازار مسکن به خوبي پيش مي‌رود و قابل کنترل است، خاطرنشان کرد: تا سه ماه اول سال آينده شاهد افزايش قيمت نخواهيم بود.
خسروي در پاسخ به اين سوال که اگر قيمت کاهش يافته چرا آگهي‌هاي ملک در روزنامه‌ها نشان از افزايش قيمت مسکن دارد؟ به ايسنا گفت: قيمت با نوشتن در روزنامه‌ها معلوم نمي‌شود بلکه زمان عقد قرارداد، قيمت آشکار مي‌شود.
وي با بيان اينکه قيمت‌ها را به صورت روزانه از بخش انفورماتيک دريافت مي‌کنيم، اظهار کرد: قيمت مسکن نسبت به فصل تابستان افزايش نيافته است اما تعداد معاملات از رشد برخوردار بوده است.
قلي‌خسروي با اشاره به اينکه قبل و بعد ماه‌هاي رمضان و محرم تغييراتي در بازار ايجاد مي‌شود، گفت: تا دي ماه روزانه 2 هزار معامله در سطح کشور انجام مي‌شد اما اکنون روزانه حدود سه هزار و سيصد معامله در سامانه ثبت مي‌شود.
100

انتهای پیام/

کد خبر 1388112710