اختصاص تسهيلات ويژه به مشاغل خانگي صنايع‌دستي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، تهمينه دانيالي در نشست همايش شرکت سرمايه گذاري توسعه صنايع‌دستي ايران اظهار داشت: موضوعي که در عرصه جهاني بسيار به آن پرداخته مي‌شود و امروز اهميت پيدا کرده توجه بيش از پيش به مشاغل خانگي است.

وي با اشاره به اينکه اين معاونت در تعامل مناسبي که وزارت کار و امور اجتماعي داشته صنايع‌دستي را به عنوان بخشي از مشاغل خانگي تعريف کرده است، اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي تلاش مي‌کند تسهيلات ويژه‌اي را به مشاغل خانگي تخصيص دهد که به طور حتم شامل حال فعالان صنايع‌دستي نيز مي‌شود.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تصريح کرد: با توجه به اهميت تقويت مشاغل خانگي صنايع‌دستي، تصويب اين طرح توسط مجلس شوراي اسلامي وضعيت هنرمندان صنايع‌دستي را نيز تغيير مي‌دهد.

دانيالي در ادامه به هدف اصلي شرکت سهامي عام سرمايه گذاري توسعه صنايع‌دستي ايران اشاره کرد و گفت: هدف اصلي اين شرکت ظرفيت سازي و روان سازي فعاليت هنرمندان صنايع‌دستي است.

وي اضافه کرد: در قالب اين شرکت فعاليت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي در حوزه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي نيز مورد توجه قرار مي‌گيرد تا زمينه‌هاي عرضه توليدات صنايع‌‌دستي به خوبي مشخص شود.

اين استاد دانشگاه تأکيد کرد: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي به دنبال توليد اقلامي است که بازارهاي داخلي و خارجي تشنه آن‌ها هستند.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي با بيان اينکه شرکت سرمايه گذاري توسعه صنايع‌دستي ايران مطالعه بر روي ظرفيت‌هاي موجود براي صنايع‌دستي را در داخل و خارج از کشور به عنوان يک هدف براي خود تعريف کرده است.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: شرکت سرمايه گذاري توسعه صنايع‌دستي ايران خانه‌اي براي هنرمندان و صنعتگران صنايع‌دستي خواهد بود بنابراين برنامه ريزي براي آن بايد با دقت بيشتري صورت گيرد.

تهمينه دانيالي خاطرنشان کرد: بخش مهمي از مشکلات حقوقي در حوزه صنايع‌دستي در دايره حقوقي که در اين شرکت راه اندازي مي‌شود مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1388120221