سکه‌هاي ساساني و عرب ساساني در نگاه کارشناس ژاپني‌

مسئول بخش کتيبه‌هاي موزه ملي ايران در گفتگو با ميراث آريا chtn)) ضمن بيان اين مطلب افزود: اين گنجينه سکه توسط \"مايککو تسومورا\" بانوي پژوهشگر ژاپني در سال 2003 مطالعه و منتشر شده است.

داريوش اکبرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: اين گنجينه داراي 918 سکه مربوط به دوره‌ ساساني و عرب ساساني است که قابل تاريخ گذاري بين 588 تا 679 بعد از ميلاد هستند.

وي با اشاره به اين‌که تسومورا هنگام مطالعه اين مجموعه متوجه نکته‌هاي تازه‌اي شد افزود: يکي از اين نکته‌ها وجود نشانه‌هايي در حاشيه برخي از سکه‌هاي ياد شده است.

به گفته اين کارشناس موزه ملي ايران؛ قرار است تسومورا در سخنراني خود که 12 اسفند ماه سال جاري در موزه ملي برگزار مي‌شود ويژگي‌هاي اين گنجينه ارزشمند و اطلاعات تازه را مورد بحث و بررسي قرار دهد.

تسومورا متخصص و پژوهشگر موزه شرق باستان توکيو داراي تحصيلات عاليه در رشته تاريخ هنر از دانشگاه توکيو است.از حوزه‌هاي پژوهشي کاري وي مي‌توان به طور ويژه به سکه‌هاي ساساني، عرب ساساني و راه ابريشم و نيز کاوش در جنوب ازبکستان، پژوهش بر روي گنجينه‌هاي ساساني بدست آمده از چين و کاوش و مطالعه در سوريه اشاره کرد./118

انتهای پیام/

کد خبر 1388120225