بروشورهاي اطلاع‌رساني روز طبيعت تهيه شده است

به گزارش ميراث آريا(chtn) محمدعلي فياضي؛ دبير کميته ملي طبيعت‌گردي در نشست تخصصي معاونان گردشگري گفت: اين بروشورها حاوي بايدها و نبايدهاي حضور و نحوه استقرار در طبيعت است که به زودي چاپ و ميان استان‌هاي کشور توزيع خواهد شد.

قائم مقام کميته ملي طبيعت گردي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در روز 13 فروردين به واسطه حضور ناشيانه مردم در طبيعت خسارت‌هاي زيادي به طبيعت وارد مي‌شود بنابراين بايد اطلاع‌رساني‌هاي لازم در اين زمينه انجام شود.

وي تصريح کرد: سال 2010 به عنوان سال تنوع‌زيستي و توريسم شناسايي شده است و رويکرد برنامه‌هاي گردشگري دنيا به سمت طبيعت‌گردي است و در اين رابطه همايش‌هاي بين المللي در جاي جاي دنيا برگزار مي‌شود.

وي افزود: متاسفانه ايران به رغم برخورداري از ظرفيت‌هاي متنوع به نسبت بسياري از کشورهاي دنيا با تاخير بيشتري به اين حوزه وارد شده است که براي رسيدن به حد مطلوب نبايد از هيچ تلاشي دريغ کرد.

فياضي با بيان اينکه متاسفانه بروشورهاي محدودي از جاذبه‌هاي طبيعي استان‌هاي کشور وجود دارد، معرفي منابع و جاذبه‌هاي طبيعي را از مواردي عنوان کرد که از سوي معاونان گردشگري استان‌ها بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي از معاونان گردشگري خواست که کميته‌هاي هماهنگي استان‌ها در حوزه طبيعت‌گردي برنامه‌هاي خود را براي سال آينده با شتاب بيشتري پيگيري کنند و کميته طبيعت‌گردي نيز حمايت هاي لازم را از استان‌ها خواهد داشت.

قائم مقام کميته ملي طبيعت‌گردي اظهار داشت: امسال براي نخستين‌بار سازمان حفاظت محيط زيست به عضويت ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور در آمده و در اين رابطه دستورالعمل هاي لازم را به ادارات استاني زير مجموعه خود فرستاده است./115




انتهای پیام/

کد خبر 138812122