امکان بهره مندي هنرمندان صنايع‌‌دستي از طرح تکريم پيشکسوتان

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، مدير کل توسعه و ترويج معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در جمع بندي همايش سراسري معاونين و مديران کل ستادي و مديران و معاونين استاني ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تصريح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طرح تکريم هنرمندان پيشکسوت را از سال‌ها پيش اجرايي مي‌کند.

ويدا توحدي ادامه داد: در حال مذاکره با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي اجراي اين طرح به نفع هنرمندان صنايع‌دستي در سال 89 هستيم که به طبع از مزيت‌هاي بسياري برخوردار است.

وي همچنين از ساخت يک مسابقه تلويزيوني با همکاري شبکه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران خبر داد که اطلاعات مربوط به آن به زودي اعلام مي‌شود.

مدير کل آموزش و حمايت از توليد اين معاونت نيز گفت: از معاونت‌هاي استاني مي‌خواهيم تا زمان راه افتادن سيستم off line بانک اطلاعات صنايع‌دستي، نسبت به ورود اطلاعات به بانک جامع نهايت همکاري را انجام دهند.

يحيي رحمتي تأکيد کرد: معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در سال آينده آموزش‌هاي خود را به سمت اشتغالزايي مي‌برد و استا‌ن‌ها بايد توجه کنند که آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي راهي براي پر کردن اوقات فراغت نيست.

وي با تأکيد بر اينکه در سال آتي در نظر داريم طرح شناسنامه دار کردن کارگاه‌هاي صنايع‌دستي را اجرايي کنيم، افزود: اين اقدام براي حفظ کاربري کارگاه‌هاي آموزشي به طور حتم اجرايي مي‌شود.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: 85 درصد اعتبارات استاني به بخش آموزش مربوط مي‌شود و بايد توجه کنيم آموزش را در مسير صحيح اجرايي کرده و اعتبارات آن را در جاي ديگر هزينه نکنيم.

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي نيز با بيان اينکه در سال آينده طرح نمايشگاه‌هاي تخصصي صنايع‌دستي در دستور کار قرار مي‌گيرد، گفت: نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي سال آتي با اهداف جديدي برگزار مي‌شود تا هنرمندان بيشتري امکان حضور داشته باشند.

احمد بالان از معاونت‌هاي استاني خواست جهت برگزاري مناسبتر نمايشگاه در سطح استان‌ها رايزني کنند و بيان داشت: اعتبارات لازم براي برگزاري اين نمايشگاه‌ها نيز بايد در سطح استان‌ها جذب شود.

وي اضافه کرد: اين اداره کل مشکلات موجود در بخش گمرک را براي صادرات صنايع‌دستي و واردات مواد اوليه حل مي‌کند.

مدير کل امور بازرگاني اين معاونت يادآور شد: توافقنامه‌اي با وزارت تعاون داريم که در همين راستا در سال آتي تشکل‌ها و نهادهاي مردمي صنايع‌دستي را ساماندهي مي‌کنيم./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388121246