خانواده شهدا و ايثارگران آموزش صنايع‌دستي مي‌بينند

به گزارش ميراث آريا(CHTN)،تهمينه دانيالي معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌‌دستي کشورمان با معاون اقتصادي سازمان اقتصادي کوثر نشست مشترکي را برگزار کرد.

وي در اين نشست با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان در عرصه حمايت از خانواده شهدا و ايثارگران تصريح کرد: صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و استرس‌هاي رايج در زندگي موثر است و از اين جهت مي‌توان از اين بخش نهايت بهره برداري را کرد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشورمان ادامه داد: بيش از 70 درصد فعالان عرصه صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي را زنان تشکيل مي‌دهند و به نظر اين معاونت آموزش يک زن آموزش يک خانواده است.

دانيالي تأکيد کرد: صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي جزء مشاغل خانگي به حساب مي‌آيند و اين موضوع به معناي امکان پرداخت به اين بخش از هنر- صنعت کشور حتي در خانه است.

به گفته وي اکثر هنرمندان و فعالان صنايع‌دستي را متولدين سال 1362 به بعد تشکيل مي‌دهند که اين نيز به معناي جوان بودن جامعه هدف صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور است.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه حمايت از هنرمندان عرصه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي از برنامه‌هاي هميشگي اين معاونت است، گفت: تا به حال از سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلفي در راستاي حمايت از هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي مساعدت و ياري خواسته‌‌ايم.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) يکي از همين بخش‌ها است که قرار است به ياري هنرمندان و فعالان ضعيف عرصه صنايع‌دستي بيايد.

وي در ادامه اظهار داشت: در سال 89، 400 بناي تاريخي در اختيار بخش صنايع‌دستي کشور به منظور ايجاد بازارچه‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي قرار مي‌گيرد.

اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه ساماندهي اوقات فراغت فرزندان شاهد و ايثارگر از سال آتي در برنامه‌هاي اين معاونت قرار مي‌گيرد، ادامه داد: صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي مي‌تواند خلاء‌هاي ناشي از آسيب‌هاي اجتماعي و استرس‌هاي زندگي را به خوبي پر کند.

تهمينه دانيالي يادآور شد: آموزش صنايع دستي براي فرزندان شهدا و ايثارگران نيز با حمايت سازمان اقتصادي کوثر در برنامه‌هاي آتي اين معاونت قرار مي‌گيرد./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388122027