افزايش 20 درصدي ظرفيت اسکان مسافران نوروزي

به گزارش ميراث آريا (chtn)،سيدرضا موسوي در جمع اعضاي حاضر در مراسم گفت:کساني امروز دور هم جمع شده‌اند که تمام تلاش و دغدغه آنها در نوروز خدمات رساني به مردم است و به عبارتي مي‌توان آنها را نوروز داران بي‌نوروز ناميد.

سيدرضا موسوي افزود:سال گذشته بواسطه تلاش و زحمات اعضاي سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف عضو ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور شاهد حضور پررنگ مردم در استان‌هاي مختلف و در قالب سفرهاي نوروزي بوديم.

وي خاطرنشان کرد:امروز در دنيا بحث ايران ستيزي بسيار زياد است و تمام تلاش کشورهايي که به نوعي مخالف نظام هستند براي عدم شکل‌گيري گردشگري در ايران است چرا که شکل گيري گردشگري در هر کشور بيانگر امنيت اجتماعي،اقتصادي و فرهنگي آن کشور است.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي کشور تصريح کرد:در نوروز 88 حضور مردم در تمامي استان‌هاي کشور چشمگير و پررونق بود و در کنار اين،دستگاه‌هاي مختلف عضو ستاد دائمي تسهيلات سفر تلاش زيادي براي خدمت رساني به مسافران نوروزي داشتند.

موسوي متذکر شد:با توجه به اينکه اعضا ستاد دائمي تسهيلات سفر در ايام نوروز تلاش زيادي براي خدمات رساني به مسافران نوروزي دارند و از تعطيلات نوروز چندان بهره‌اي نمي‌برند بنابراين معاونت گردشگري با همکاري کانون اتومبيلراني و جهانگردي برنامه‌ريزي لازم را براي ارائه تخفيف 50 درصدي اماکن اقامتي از پانزدهم تا سي ام فروردين ماه براي خانواده هاي اعضاي ستاد دائمي تسهيلات سفر انجام مي‌دهد.

معاون گردشگري کشورمان با بيان اينکه از امروز فعاليت ستادهاي تسهيلات سفر استان‌هاي مختلف کشور نيز آغاز مي‌شود، اظهار اميدواري کرد که نوروز 89 شاهد حضور هر چه پررنگ‌تر مردم در استان‌هاي مختلف و خدمات رساني هر چه بيشتر اعضاي ستاد تسهيلات سفر به مسافران نوروزي باشيم.

وي همچنين در ادامه به ارائه آماري در خصوص خدمات و امکانات فراهم شده براي مسافران و گردشگران در نوروز 89 پرداخت و گفت: ظرفيت اسکان کشور شامل هتل‌ها،مهمان‌پذيرها،‌هتل آپارتمان‌ها ، منازل استيجاري ، کمپ‌ها ، مدارس و واحدها ي اقامتي در نوروز 89 به يک ميليون و 882 هزار و 216 رسيده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش دارد.

موسوي اضافه کرد: در ايام نوروز تعداد دو هزار و 110 پايگاه انتظامي ناجا، 835 پايگاه امدادي هلال احمر ، هزار و 373 پايگاه امداد پزشکي، 790 داروخانه شبانه روزي ، هزار و 343 بيمارستان و درمانگاه آماده خدمات رساني به مسافران هستند.

اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي کشور تعداد قضات کشيک فعال در نوروز 787 نفر ، تعداد شوراهاي حل اختلاف فعال در نوروز را 663 ، تعداد پايگاه‌هاي امداد خودرو را هزار و 70 پايگاه و تعداد شرکت‌هاي بيمه آماده ارائه خدمات را دو هزار و 513 شرکت عنوان کرد.

وي همچنين در رابطه با خدمات اطلاع‌رساني و راهنمايي مسافران گفت: تعداد پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني و راهنمايي مسافران وابسته به ميراث فرهنگي 713 پايگاه،‌پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني هلال احمر 756 پايگاه و تعداد پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني ساير سازمان‌ها 890 پايگاه است که در مجموع تعداد 2359 کيوسک و پايگاه اطلاع رساني در ايام نوروز در سطح کشور فعال هستند.

رييس ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور تعداد تلويزيون‌هاي شهري فعال در زمينه راهنمايي مسافران را 135 تلويزيون عنوان کرد و افزود:‌همچنينن براي نوروز تعداد 12 ميليون و 460 هزار و 163 بروشور راهنمايي مسافران تهيه شده است.

وي مجموع ناظران همکار با ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور را هفت هزار و 366 ناظر سازمان ميراث فرهنگي ، سازمان بازرگاني، سازمان تعزيرات حکومتي و دانشگاه علوم پزشکي عنوان کرد و افزود: اين تعداد ناظر نسبت به نوروز 88 ،‌ 5/2 برابر افزايش پيدا کرده است.

موسوي تعداد موزه‌هاي فعال در نوروز را 297 موزه ،‌تعداد جشن‌ها و مسابقات فرهنگي تدارک ديده شده را شش هزار و 466 مورد ، تعداد نمايشگاه ‌هاي صنايع دستي 346 نمايشگاه ، تعداد سفره هفت سين 679 سفره و تعداد جايگاه‌هاي توزيع سوخت فعال و شبانه روزي را سه هزار و 676جايگاه عنوان کرد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين براي نوروز چهار هزار و 624 مکان اقامه نماز ،‌ سه هزار و 676 سرويس بهداشتي فعال ، هزار و 163 حمام عمومي فعال تدارک ديده شده است./115

انتهای پیام/

کد خبر 1388122513