ايجاد زير ساخت‌ها از اهداف گردشگري استان قزوين

به گزارش ميراث آريا(chtn)محمدصادق پورمهدي معاون امور عمراني استاندار قزوين در جلسه کارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: استان قزوين با وجود توانايي‌هاي‌ تاريخي، فرهنگي و طبيعي از استان‌هاي برخوردار کشور بوده و با توجه به تعدد آثار ثبت شده در فهرست ملي مي‌تواند به مقصد مناسبي براي گردشگر تبديل شده و با ارايه پروژه‌هاي مهم و اجراي آن جهت تقويت امر گردشگري اقدام کند.

وي اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفيت‌هاي مهم اقتصادي، صنعتي و تاريخي در استان بايد از آنها در جهت پيشبرد اهداف کلان منطقه استفاده کرد و با سياستگزاري و اتخاذ برنامه‌ها و راهکارهاي کارشناسي شده اين توانمنديها بالقوه را عملياتي و به هدف نزديک‌تر کرد.

معاون امور عمراني استاندار قزوين ادامه داد: کارگروه گردشگري بايد با حوصله، دقت و کار کارشناسي فعاليت خود را در زمينه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزايش داده تا خروجي مصوبات کارگروه براي مردم عينيت داشته باشد.

پورمهدي افزود: براي تقويت صنايع دستي در استان علاوه بر جذب گردشگر بايد برنامه‌اي براي تشويق مردم استان به خريد و آموزش صنايع دستي اجرا شود تا اهميت آن را در جهت رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال نشان دهد.

وي همچنين با تاکيد بر اجراي طرح‌هاي زود بازده گردشگري و صنايع دستي گفت: طرح کاشانه‌هاي روستايي، کارگاه‌هاي صنايع دستي، سرويس‌هاي بهداشتي و... بايد در سال 89 اجرايي شده تا در نوروز سال آينده اين تحولات را به گردشگران و مردم خوب استان ارائه کنيم.

محمد مهدي رضاپور، مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز با ارائه گزارش کامل ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي به طرح برنامه‌هاي سال جديد پرداخت و گفت: سال گذشته با توجه به مصوبات سفر و انجام عمليات اجرايي آن توانستيم فعاليت‌هاي خوبي را در جهت پيشرفت هدف‌هاي طرح شده داشته و اميدواريم با اختصاص اعتبار و همکاري و هماهنگي مديريت ارشد استان بتوانيم براي سال 89 نيز به دستاوردهايي در جهت ايجاد زير ساخت، حفظ، احيا، نگهداري، آموزش، تبليغات، معرفي و... ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برسيم.

رضاپور تشکيل کميته فني کارگروه با عضويت ثابت شهرداري و استانداري، دعوت از دستگاه‌هاي آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان حمل و نقل و پايانه‌ها، مديران کل امور شهري و روستايي استانداري، مدير عامل بانک ملي به عنوان نماينده بانک‌ها با حق راي در کار گروه، ابلاغ حکم اعضاي کارگروه به امضاي معاونت امور عمراني، بررسي طرح متقاضيان و سرمايه گذاران در ايجاد مراکز اقامتي،تفريحي، پذيرايي و ... در مناطق نمونه گردشگري، واگذاري غرفه‌هاي عوارضي تهران-زنجان براي فروش سوغات و صنايع دستي با هماهنگي مدير کل امور زندان‌هاي استان، معرفي خانه‌هاي روستايي براي تجهيز و تبديل به مرکز اقامتي و اختصاص اعتبار مناسب به اين کاشانه‌ها، تخصيص اعتبار براي ثبت ميراث معنوي استان، اختصاص اعتبار براي طرح توسعه مدرسه صالحيه از رديف آموزشي و... را از مصوبات اين کارگروه اعلام کرد و اظهار داشت: اميدواريم با همراهي همه دستگاه‌هاي اجرايي استان بتوانيم شاهد رشد و توسعه محسوس در ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان باشيم./106


انتهای پیام/

کد خبر 138902192