پرچم ايران در مناطق مختلف به نمايش گذاشته شود

به گزارش ميراث آريا(chtn) مشاور رئيس جمهور و رئيس دفتر نهاد رياست جمهوري در مراسم گراميداشت فتح خرمشهر و اهتزاز بزرگترين پرچم جمهوري اسلامي ايران با بيان اين مطلب افزود:ميراث فرهنگي به يادگار مانده از ارتباطي معرفتي و محبتي بين پيشينيان و نسل‌هاي در قيد حيات است.

اسفنديار رحيم مشايي در ادامه خاطرنشان کرد: سخن از ماندگاري يک حرف، عشق، پندارها،‌ ديدارها،‌ گفتارها، نوشتارها،‌بقا و جاودانگي،‌ ماندگاري ارزش‌ها و حقيقت است. حقيقتي که هرگز نمي‌ميرد.جنس حقيقت اقتضاء مي‌کند که ذي‌قيمت باشد، غبار مي‌پذيرد ولي دگرگوني و تحول نمي‌پذيرد، يک آينه تمام‌نما است.

وي با بيان اينکه امروز در سراسر اين سرزمين بزرگ جشن آگاهي و خوديابي برپاست افزود: تقدير از حماسه‌سازان سوم خرداد ماه، تقدير از يک حقيقت تاريخي به نام ايران است.

به گفته اين مقام مسئول؛ دفاع از پرچم سبز، سپيد و سرخ ايران، پاسداشت و نکوداشت قهرماني و جوانمردي‌هاست، بالا بردن علم هدايت است.

وي در توضيج اين مطلب ادامه داد: تاريخ شهادت بسياري از عدالت، فضايل اسلامي و پيوند عميق و باشکوه ايرانيان با اسلام دارد. تاريخ مملو از واژگاني است که عشق را ترجمه مي‌کنند، با عباراتي که عقل را فرياد مي‌کنند. امروز افتخار ايران است که هم سرزمين عشق و هم خرد است.

مشايي يادآور شد:جنگ ما يک حادثه از برهه‌اي از تاريخ نبود، اين تنها يک ظهور از يک نبرد تاريخي بين حق و باطل و عدالت و ستم بود، روزي که رزمندگان ما در خط مقدم جبهه دشمن زبون را به عقب راندند و آنها را مجبور به شکستي سنگين و فاحش کرده و لباس ندامت را بر تن آنان پوشاندند. خرمشهر را که خونين بود آزاد کردند و دروازه عزت، آزادگي ، پايداري و ماندگاري گشودند.

وي ادامه داد: آن روز نمي‌دانستيم که فردا چه خواهد شد، اما فريادي در جان‌ها بود که روزگار شيرين عزت و آزادگي ايرانيان را نويد مي‌داد .فرزندان اين سرزمين در اين جبهه‌ها اميد داشتند که فردايي روشن در راه است.

مشاور رئيس جمهور اضافه کرد: اکنون 26 سال از آن ماجرا مي‌گذرد، هر روز و هر سال بر عظمت اين حادثه تاريخي افزوده مي‌شود، اين راهي بود که آغاز شد و ملت ايران پس از آزادي خرمشهر از حرکت باز نايستاد، ترديد نداشت و توقف نکرد، اين بسيار مهمتر از آزادي خرمشهر است.

وي بيان داشت: چه بسا پيروز‌ي‌هاي نظامي در تاريخ اتفاق افتاد که منشأ انحرافات، جنايات بشر و سلطه جباران بود و خون‌هاي پاکي که به ناحق در زير پاي ستوران و شمشير بدستان غدار ريخته شد.

مشايي با بيان اينکه مهم اين است که اين نبرد را چه کساني تحميل و چه کساني بر عليه آن مقاومت کردند و چه کساني ثابت کردند که حق بر باطل پيروز است تصريح کرد:نزديک به 30 سال از زمان آغاز جنگ مي‌گذرد و ما وارد دهه 40 آن مي‌شويم و هيچ حرفي نمي‌تواند عظمت اين حقيقت را بيان کند.

اين مقام مسئول بيان داشت: امروز شهادت مي‌دهم تقدير از حماسه‌سازان پيروزي ايران در جبهه‌هاي آزادي خرمشهر تقدير از همه مردان و زنان بزرگي است که در طول تاريخ در اين سرزمين زيسته‌اند. امروز روز بزرگداشت و تکريم شايستگاني است که دل به خدا بسته، سربه آسمان گشوده و براي تحکميم ارزش‌هاي اسلامي به استواري گام بر زمين نهادند. تقدير از جهان‌آرا، ياوران و حماسه‌سازان تاريخ ايران، تقدير از نام ايران و فضايل و ارزش‌هاي اسلامي است.

وي در ادامه تأکيد کرد: امروز روز تجليل از مقام علي(ع) حسين(ع) و شهيدان کربلاست که پرچم عزت را بر فراز آوردند و جان خود را تقديم کردند. حال اين سؤال اينجاست، پيکرها بر خاک نشسته اما آيا نماد و رايت پرچم کربلا هم بر خاک افتاد؟ پرچم کربلا بر خاک نيفتاد، بلکه برقرار است و بر بام همه پرچم‌هاي عالم در اهتزاز است ، در بهشت اوج مي‌گيرد و جلوه مي‌کند و انقلاب اسلامي ايران، حماسه آزادي و شکل‌گيري مديون کربلاست.

وي با اشاره به اينکه پرچم ايران برفراز است اظهار داشت: زيرا فرزندان اين سرزمين، هرگز اين پرچم را به خاک نسپردند، پيکرها به خاک سپرده شد، جان‌ها در فراز آمد و در افق‌هاي بلند نداي حقيقت طنين‌انداز شد اما نام ايران دلپذيرترين، زيباترين و ظريفترين واژگان است. اکنون مظهر ايستادگي در برابر ستم است و لرزه بر اندام زورگويان و زورمداران انداخته است. نام ايران، شيريني کام مظلومان و تلخ‌کامي براي زورگويان را به همراه دارد.امروز ايران مثل تاريخ تاريخ پرشکوهش درخشان است.

رئيس دفتر نهاد رياست جمهوري بيان داشت: يادمان باشد؛ ايستادگي امروز ملت ايران، پايمردي ملت و دولت قهرمان مردان و زنان اين سرزمين، همه و همه محصول پايمردي‌هاي رزمندگان و کفر ستيزان در صحنه‌هاي نبرد حق عليه باطل است.

وي با بيان اينکه پرچم ايران تنها يک پرچم نيست بلکه پرچم افتخار است يادآور شد:سبزي آن نشانه سرسبزي، سرخي آن بيانگر مقاومت و ايثار و سپيدي آن، نشانه سپيدي دل‌هاي مؤمنان اين سرزمين است و امروز نماد تاريخي حقيقت است و امروز ايران مي‌رود که فصل جديدي از تاريخ خود را بسازد و سال‌هاي آينده سال‌هاي ارزشگذاري براي ايرانيان خواهد بود.

مشايي با تأکيد بر اينکه پرچم ايران را بايد بزرگ و محترم بشماريم و اين تصوير زيباي سبز و سپيد و سرخ را را براي فرزندان خود همواره و هر روز به نمايش بگذاريم گفت:سرود ايران نيز بايد هر روز زمزمه نسل‌هاي گوناگون مردان و زنان اين سرزمين باشد. اين ابتکار مبارک است. ما بايد در مناطق مختلف امکان نمايش اين پرچم را براي علاقه‌مندان اين نماد حقيقت فراهم کنيم./118

انتهای پیام/

کد خبر 1389030329