حمام قديمي فم براي نمايشگاه صنايع‌دستي کانديد شد

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) بناي حمام قديمي فم به مساحت 265 متر از سوي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به منظور تبديل به نمايشگاه و فروشگاه صنايع‌دستي شهر تفرش پيشنهاد شده است و از امکاناتي چون آب و برق برخوردار است.

از تسهيلات قابل ارائه به منظور سرمايه‌گذار روي اين طرح مي‌توان به واگذاري بناي حمام قديمي، اعطاي مجوزهاي لازم جهت ساخت و بهره‌برداري، اعطاي تسهيلات بانکي کم بهره با بازپرداخت بلند مدت و کمک در جهت مرمت بناي حمام اشاره کرد.

اعتبار مورد نياز جهت تکميل زيرساخت‌هاي اين طرح از سوي اداره کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي يک ميليارد ريال برآورد شده است.

واقع شدن حمام فم در مرکز شهر تفرش، معماري زيباي حمام و قابليت تبديل شدن به نمايشگاه و فروشگاه صنايع‌دستي، ظرفيت بالاي شهرستان تفرش در خصوص توليد صنايع‌دستي، عدم وجود مراکز نمايشگاهي در شهر تفرش و موقعيت مکاني مناسب حمام فم در اين شهر از مزيت‌هاي اين پروژه است.

از زيرساخت‌هاي مورد نياز به منظور عملياتي کردن اين طرح مي‌توان به طراحي و اجراي فضاي داخلي حمام به عنوان نمايشگاه و فروشگاه صنايع‌دستي و مرمت و بازسازي حمام قديمي اشاره داشت.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389030810