مستند \"بچه‌هاي سيراف\" به ميز تدوين سپرده شد

حميد قزلو؛ محقق و کارگردان مستند بچه‌هاي سيراف در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ضمن اعلام اين خبر افزود: موضوع اين فيلم در ارتباط با نوجواناني است که به عنوان راهنما در محوطه‌هاي باستاني سيراف راوي قصه‌هاي کهن سرزمين اجدادي خويش هستند.

وي با بيان اينکه اين بچه‌ها تحت حمايت موسسه سيراف پارس مسئوليت راهنمايي گردشگران اين شهر را بر عهده دارند و به طور معمول از سن 13 سالگي به اين کار روي مي‌آورند، تصريح کرد: هريک از اين بچه‌ها علائق و باورهاي خرافي در مورد آثار تاريخي سيراف دارند که در اين فيلم سعي شده است اين رفتارها به تصوير کشيده شود.

قزلو در رابطه با مکان‌هاي گردشگري معرفي شده در اين مستند گفت: اين فيلم بيشتر روي معرفي دره ليد و قلعه نصوري‌ها و ناشناخته‌هاي موجود در اين دو جاذبه که توسط بچه‌هاي سيراف کشف شده و باورها و خرافات بچه‌ها در مورد آن‌ها تمرکز دارد.

مشاور اين پروژه فرهاد ورهرام مستند‌ساز برجسته کشور است و عوامل توليد عبارتند از : محقق و کارگردان: حميد قزلو، فيلم بردار: محمدرضا تيموري، صدابردار: احمدرضا طائي، دستيار فيلم‌بردار : سعيد فرزاد، هماهنگ کننده محلي : محمد کنگاني.

گفتني است؛ هم اکنون تدوين اين اثر براي رسيدن به جشنواره فيلم حقيقت توسط سعيد وحيدي و در موسسه دگا فيلم در حال انجام است.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389030834