برپايي نشست‌هاي بررسي مشکلات بانوان کار آفرين گلستاني

به گزارش ميراث آريا(chtn)، مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: با نظر به اهميت مقام زن در اسلام و جايگاه ويژه بانوان هنرمند گلستان در رونق و توسعه همه جانبه اين استان و به مناسبت گراميداشت مقام زن، برنامه‌هايي در اين هفته در اين اداره کل در نظر گرفته شده است.

فريدون فعالي افزود: برپايي نشست هاي بررسي مشکلات بانوان کار آفرين درشرق و غرب استان و ارائه راهکارهاي حمايتي در اين نشست‌ها، برپايي دوره به آموزي رودوزي هاي سنتي در مرکز آموزش گرگان، بازديد از مراکز آموزش صنايع دستي سطح استان و بررسي مشکلات کارگاه‌هاي آموزشي از جمله برنامه‌هاي اين هفته است .

وي در ادامه عنوان کرد: برگزاري مسابقه صنايع دستي جهت آشنايي با رشته هاي صنايع دستي و برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي در دانشگاه منابع طبيعي گرگان و نمايشگاه لباس هاي سنتي در آق قلا جهت آشنايي با لباس هاي اقوام گلستان و همچنين مصاحبه با مربيان رشته قزاق دوزي جهت احياي و معرفي هرچه بهتر اين رشته از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است.

فعالي يادآور شد: راهپيمايي بانوان بسيجي اين اداره کل به سمت مکان تاريخي و باستاني خالد نبي و تجليل از بانوان و تقدير از مربيان فعال و پيشکسوت صنايع دستي نيز در هفته بزرگداشت مقام زن به اجرا در خواهد آمد.
/104

انتهای پیام/

کد خبر 1389030852