صعود 9 پرونده رباط کريم براي تعيين عرصه و حريم

رئيس اداره ميراث فرهنگي شهرستان رباط کريم و اسلامشهر در گفتگو با ميراث آريا(chtn)با بيان اين مطلب افزود: اين نه بنا محوطه باستاني چخماق تپه، تپه باستاني سياب، محوطه باستاني ميمنت آباد (ميمون تپه)، محوطه باستاني گلستان، تپه باستاني وجه آباد، تپه باستاني پرندک يک، محوطه باستاني فرهنگيان، بقعه امامزاده هادي ومهدي و بقعه متبرکه امامزاده ابوطالب را شامل مي شود.

علي‌رضا حسين‌آبادي با بيان اينکه محوطه باستاني چخماق تپه مربوط به هزاره سوم و چهارم پيش از ميلاد است ، افزود: اين محوطه در 22کيلومتري آزاد راه تهران –ساوه واقع شده است.

حسين آبادي اضافه کرد: محوطه باستاني ميمنت آباد مربوط به هزاره سوم و چهارم پيش از ميلاد در مجاور روستاي ريه قرار دارد.

به گفته اين مقام مسئول در اداره ميراث فرهنگي رباط کريم و اسلام شهر؛ محوطه باستاني گلستان در بخش گلستان رباط کريم واقع شده و مربوط به دوره عصرآهن است
.
حسين‌آبادي با اشاره به اين‌که تپه باستاني پرندک يک مربوط به دوران تاريخي در روستاي پرندک رباط کريم قرار گرفته است، يادآور شد: محوطه باستاني فرهنگيان در شمال شهرک فرهنگيان رباط کريم واقع شده و قدمت آن مربوط به پيش از تاريخ است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: بناي قجري امامزاده ابوطالب در روستاي آدران رباط کريم و بناي صفوي امامزاده هادي و مهدي(ع) در روستاي يقه واقع شده است./119

انتهای پیام/

کد خبر 138904192