موزه‌‌هاي ترکيه صاحب فروشگاه سوغاتي مي‌شوند

به گزارش ميراث آريا(chtn)، طبق طرح‌هاي جديد وزارت فرهنگ و گردشگري ترکيه، در برخي از موزه‌هاي اين کشور فروشگاه‌هايي مخصوص فروش صنايع دستي سنتي، اشيا کپي شده از آثار تاريخي و کتاب‌هاي متنوع با نام فروشگاه‌هاي سوغاتي، افتتاح شد.

به گفته يکي از مديران وزارت فرهنگ و گردشگري ترکيه، نبود فروشگاه‌هايي اينچين در موزه‌هاي ترکيه، ضعف و فقداني محسوب مي‌شد که امروزه به لطف راه اندازي اينگونه امکان اين نقيصه مرتفع شده است.

به عقيده اين مقام مسئول، گردشگري ترکيه نيازي مبرم به موزه‌هايي با ويژگي برخورداري از چنين فروشگاه‌هايي داشته است امري که اينروزها تقريبا در اکثر کشورهاي جهان عادي و لازم به نظر مي‌رسد.

وي با اشاره به تاثير مثبت چنين فروشگاه‌هايي در موزه‌ها ادامه داد،‌ تا کنون بيش از پنج هزار جلد کتاب مربوط به فرهنگ و تاريخ کشور در اين فروشگاه‌ها به فروش رسيده اند که شامل کتاب‌هاي جغرافيانيي،‌باستان‌شناسي و هنري بوده اند.

گفتني است درحال حاضر موزه‌هاي مختلفي همچون کاخ موزه تاپکاپي،‌ موزه حاجيه صوفيه، موزه هنرهاي اسلامي و ترکي، موزه تمدن‌هاي آناتولياي آنکارا، موزه مردم شناسي آنکارا، موزه بابانوئل آنتاليا، موزه افسوس ازمير و چند موزه ديگر از فروشگاه‌هاي سوغاتي برخوردار هستند./109

انتهای پیام/

کد خبر 1389052428