به گزارش ميراث آريا (chtn) \"سنجاب ها\" حفره‌هاي طبيعي درختان قطور را بعنوان لانه مي گزينند هنگام خطر در آنجا پناه مي گيرند به همين سبب قاچاقچيان طبيعت براي خارج کردن اين گونه از پناهگاه و زنده گيري آن اقدام به قطع تنه درختان يا آتش زدن آنها مي کنند که با اين عمل هم درختان بلوط کهنسال که گاها بيشتر از 200 سال عمر دارند از بين مي رود هم گونه در معرض خطر انقراض سنجاب ايراني به ورطه نابودي کشيده مي‌شود ، گونه اي که مي شود آن را احيا‌ء کننده جنگل و بخصوص بلوط دانست.

گزارش‌هاي مردمي جاکي ازآنست که گروه‌هايي به صورت سازمان يافته به جنايت در حق طبيعت اقدام مي‌کنند. اين گروه‌ها ابتدا زيستگاه‌هاي سنجاب و محل وجود اين درختان را شناسايي و در شهرهاي استان نيز مکان و امکاناتي براي جمع آوري موقت حيوانات تدارک مي بينند. سپس از طريق رابطين خود به انتقال اين گونه ارزشمند به تهران و تحويل آنها به سودجويان اصلي و سردسته هاي شبکه اقدام مي کنند.

براساس گزارش رسيده از گشت و کنترل نامحسوس محيط بانان منطقه حفاظت شده سفيد کوه خرم آباد تعداد 25 قلاده سنجاب ايراني از يکي از اين متخلفان ضبط و برخورد قانوني و ارجاع به دادگستري انجام گرديد ضمن آنکه اين حيوانات در منطقه اصلي و زيستگاه اوليه خود رها سازي و به دامان طبيعت برگشتند./122

انتهای پیام/

کد خبر 1389061331