به گزارش ميراث آريا(chtn) وبه نقل از وب دا مصرف تمام گروه‌هاي اصلي غذايي (شير و لبنيات، نان و غلات، سبزي و ميوه جات، گوشت ، تخم مرغ و حبوبات) در ماه مبارک رمضان براي ورزشکاران روزه دار ضروري است .

به اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت ، ورزشکاران مي توانند با يک رژيم غذايي سالم، نيازهاي مورد نياز بدنشان را تامين کرده و از فوايد روزه براي سلامتي خود، برخوردار شوند.

ميزان انرژي دريافتي از پروتئين در ورزشکاران نبايد بالا باشد و اگر آنها سعي کنند حدود 15 تا 20 درصد کل انرژي دريافتي روزانه را از پروتئين بگيرند براي بدنشان کافي است، زيرا مصرف زياد پروتئين سبب ايجاد مواد زايد در خون شده و احساس خستگي را هنگام ورزش زياد مي‌کند.

اين گزارش حاکيست مصرف نمک اضافي نيز براي ورزشکاران مفيد نيست. زيرا با يک رژيم متعادل و صحيح، نمک کافي به بدن آنان مي رسد. همچنين ورزشکاران درماه رمضان سعي کنند از مصرف غذاهاي سرخ کرده خودداري کرده و براي طبخ غذا از روش هاي ديگري مثل آب پز و يا بخارپز کردن استفاده کنند.

گفتني است ورزشکاران نبايد ميزان زيادي آب را يک جا در افطار بنوشند. زيرا اين کار باعث بي حالي، ضعف و درد معده مي‌شود. اما در ساعات بعد از افطار، ميزان نوشيدن آب و مايعات بيشتر شود تا ورزشکاران هنگام ورزش دچار مشکل کم آبي نشوند.

روزه­داري بدون سحري، ضعف و بي­حالي در پي دارد و ورزشکاران براي جلوگيري از احساس گرسنگي در طول روز، نبايد در وعده سحري پرخوري کنند، زيرا پر خوري در ساعات ابتدايي بعد از سحر فشار زيادي به معده و دستگاه گوارش وارد آورده و موجب سوء هاضمه و نفخ معده در فرد مي‌شود./122

انتهای پیام/

کد خبر 1389061351