اهداي 171 قطعه شيء تاريخي توسط مردم فارس

به گزارش ميراث آريا(chtn)، سرهنگ پاسدار اصغر قادري نسب گفت : خوشبختانه در سال‌هاي اخير شاهد اقبال بيشتر مردم در اهداء اشياء تاريخي به ميراث فرهنگي بوده ايم که نشانگر رشد فرهنگ مردم در پاسداشت از مواريث فرهنگي است .

وي افزود: اين امر حاصل تلاش مسئولين و اطلاع رساني مناسب مطبوعات و رسانه ها و تلاش‌هاي اهالي فرهنگ است .

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي فارس با اشاره به اقدامات پيش گيرانه اين يگان با اطلاع رساني به موقع از موارد تخريب ، ساخت و سازهاي غير مجاز ، حفاري غير مجاز و قاچاق اشياء به نيروهاي انتظامي و مراجع ذيربط براي اقدام به موقع افزود: اين يگان با تمام نيروها و تجهيزات خود وظيفه حراست از 2811 اثر ثبت شد ه وآثار و محوطه هاي تاريخي ديگر را دارد که دراين راستا در طول مدت مذکور بيش از 132 هزار نفر بازديد از اماکن و فرقه هاي تحت پوشش انجام شده است.

سرهنگ قادري نسب گفت : طبق ماده 560 از کتاب مجازات‌هاي اسلامي مبادرت به هرگونه عمليات اعم از ساخت و ... در حريم مصوب آثار تاريخي و فرهنگي و بدون کسب مجوز از سازمان ميراث فرهنگي تخلف محسوب مي شود و مرتکب مشمول مجازات‌هاي قانوني است .

وي اضافه کرد: دراين راستا نيز نيروهاي يگان به طور مرتب سرکشي مي کنند و در طول اين مدت 3 مورد تجاوز به حريم مشاهده و سريعاً ممانعت بعمل آمده است.

قادري نسب همچنين از کشف 3171 قطعه شيء عتيقه با تعامل خوب نيروهاي اين يگان با نيروي انتظامي و بسيج در سال جاري خبرداد و گفت : پرونده متهمان نيز با استناد ماده 561 (که اين عمل قاچاق محسوب شده و مرتکب علاوه بر استرداد طبق ضوابط محکوم مي شود) در مراجع قضايي در دست پيگيري است .

فرمانده يگان حفاظت فارس گفت : به منظور تقويت نظامي يگان و طبق دستور العمل‌هاي صادره از فرماندهي يگان حفاظت کشور تعدادي از نيروهاي يگان حفاظت جهت آموزش نظامي به پادگان آموزش نيروي انتظامي در شهرستان جهرم اعزام شدند .

وي خاطرنشان کرد: همچنين برگزاري کلاس‌هاي مختلف از جمله آموزش پدافند غير عامل حفاظت فيزيکي و اسلحه شناسي و حفاظت و مسائل پيراموني براي نيروهاي يگان ازديگر اقدامات اين فرماندهي بوده است.
/104


انتهای پیام/

کد خبر 1389062227