استقرار 227 ويترين صنايع‌دستي در سراسر کشور

به گزارش ميراث آريا (chtn) ، تهمينه دانيالي در همايش همسران سفراي نمايندگي‌هاي ايران در اروپا با بيان اين مطلب گفت: در طول فعاليت دولت دهم اتفاقات مهمي در حوزه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي افتاده است.

وي با اشاره به اين‌که استقرار 227 ويترين صنايع‌دستي يکي از مهمترين دستاوردها در حوزه صنايع‌دستي است ، افزود : همچنين در اين مدت 19 تفاهم‌نامه همکاري در راستاي پيشبرد اهداف صنايع‌دستي کشور منعقد شد.

معاون صنايع‌دستي کشور اضافه کرد: ثبت جهاني دو پرونده ثبتي زري‌بافي و مخمل‌بافي در بخش ميراث ناملموس نيز از دستاوردهاي دولت دهم به شمار مي‌آيد.

به گفته دانيالي 15 پرونده نيز در شرف ثبت در فهرست ملي ميراث ناملموس صنايع‌دستي است.

اين استاد دانشگاه در ادامه بيان داشت: ساخت 71 نماد صنايع‌دستي در ميادين 10 استان کشور با هدف معرفي و ترويج فرهنگ صنايع‌دستي صورت گرفته است.

وي با بيان اين‌که برنامه‌هاي آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي نيز در اين مدت به خوبي پيش‌رفته است گفت: 76 هزار و 434 نفر هنرآموز در مقاطع مقدماتي، پيشرفته و به‌آموزي، آموزش صنايع‌دستي ديده‌اند.

به گفته اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي کشور فراهم آوردن زمينه‌هاي مشارکت هنرمندان در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري و مجامع بين‌المللي از طريق سازمان‌ها، دستگاه‌ها، ادارات دولتي و غيردولتي در اين مدت محقق شده است.

تهمينه دانيالي تأکيد کرد:‌ کاربردي کردن اماکن تاريخي و مرمت شده از سوي سازمان ميراث فرهنگي براي عرضه و نمايش توليدات صنايع‌دستي از ديگر موفقيت‌هاي به دست آمده است./111

انتهای پیام/

کد خبر 1389070126