ايران فقط به تبليغات نياز دارد

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)باشاران اولوسوي؛ رييس اتحاديه دفاتر خدمات مسافرتي ترکيه(تورساب)در همايش گردشگري ايران و ترکيه گفت: ترکيه در سال ‌١٩٨٠ ميلادي با يک‌ ميليون گردشگر، ‌٣٠٠ميليون دلار درآمد داشت، امروز اين درآمد به ‌٣٠ ميليارد دلار رسيده است.

وي با بيان اينکه روابط ايران و ترکيه در حوزه سياسي در سطح بسيار عالي است و بايد اين روابط را در حوزه گردشگري نيز توسعه دهيم از ايرانيان براي ايجاد بانک و کنسولگري در شهر وان دعوت کرد.

رئيس تورساب با برشمردن امکانات اين کشور در حوزه حمل و نقل گردشگري به وجود 12 هزار کشتي، شش هزار اتوبوس و افزايش هواپيماها در اين کشور اشاره کرد و بيان داشت: در سال ‌١٩٨٠ ميلادي که در ترکيه نه تلفن همراه‌ وجود داشت و نه تلويزيون فعال بود با تلاش‌هاي مستمر توانستيم به اين نقطه برسيم.

وي با بيان اينکه ايران شرايط بهتري نسبت به ما دارد و از امکانات مناسب‌تري برخوردار است، تاکيد کرد: بايد از اين فرصت‌ها به نفع توسعه‌ گردشگري خود استفاده کند.

اولوسوي با تاکيد بر لزوم آشنايي گردشگران ترکيه با جاذبه‌هاي گردشگري ايران تصريح کرد: ارزش‌ها و فرهنگ ايرانيان براي ترک‌ها بسيار قابل احترام و جذاب است و بايد هفته‌هاي فرهنگي در کشور ترکيه برگزار کنيد، تا از اين طريق زمينه آشنايي هرچه بيشتر مردم ترکيه با کشور ايران فراهم شود.

وي به آمار گردشگران ورودي از ترکيه به ايران اشاره کرد و افزود: ورود 150 هزار گردشگر ترک به ايران چندان راضي کننده نيست، بايد تلاش شود تا اين رقم از طريق گسترش تبادل هوايي، ايجاد بانک و کنسولگري در شهرهاي ترکيه افزايش پيدا کند.

رئيس اتحاديه دفاتر خدمات مسافرتي ترکيه متذکر شد: کشور ترکيه آماده ارائه خدمات لازم در حوزه آموزش گردشگري به کشور ايران است، همچنين در زمينه موزه‌داري نيز مي‌توانيم به اين کشور کمک کنيم.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 1389071116